Gisteren 'even' de multiriem en spanner vervangen, een klusje van een uurtje of 2, dit werden er 8..
De kop van de inbus was redelijk dol, nog net genoeg om er wat mee te doen maar het hield niet over. Als de draad van de bout dan ook nog eens verrot blijkt te zijn, dan ben je plots een uur bezig mbv een wringijzer om die er uit te krijgen, nog geen kwart slag per keer en elke keer bang dat die inbus doordraait. Eindelijk die bout er uit, een nieuwe lag klaar maar dan eerst de draad opnieuw tappen, kom je niet echt makkelijk bij maar met een Bahco lukt het.
Vandaag zat alles er in 3 kwartier weer in, dacht nog 'dit gaat te makkelijk' en ja hoor, iets vergeten... zie laatste foto.. Dat lipje aan de onderkant van die stelmoer in het midden van de foto hoort onder een metalen kapje, hiermee verstel je de riemspanner..
Alles er weer af, maar inmiddels staat ie weer op de parkeerplaats met een frisse riem, spanner en demper.
WP_20160627_18_06_49_Pro.jpg
WP_20160627_18_03_50_Pro.jpg
WP_20160628_12_18_43_Pro.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.