E34Forum.nl

 #13266  door Garmir
 
Beste mensjes,

Het is weer een hele poos geleden dat ik hier nog een teken van leven gegeven heb, maar het is ongelooflijk druk! Nu toch proberen om weer beetje meer actiever te zijn, we zien wel waar we komen.

Ik zit al een heel lang te denken om op een nette manier olie temp en druk weer te geven in m'n wagen. Enkel wil ik niet van die domme tuning onderdelen hebben die uw ogen uit steken. Het liefst zou ik een een originele Alpina unit hebben maar dat kost een arm en een been!

Nu ben ik een hele poos terug dit tegen gekomen: http://twrite.org/shogunnew/files/gert_ ... 20v1.2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Maar geen idee waar ik dat kan aankopen :) Heeft er iemand hier ervaring mee?

Het komt er op neer dat ik zo OEM mogelijk uitzicht in de wagen wil behouden! :)

Wees gegroet!
Garmir
 #13267  door easy rider
 
Dan moet je bij shogun zijn. Is een Duitser maar woont in Japan. ff googelen dan vind je hem vanzelf.
 #13268  door danny-ex-touringE34
 
Op het E28-forum staat een in de klokkenwinkel ingebouwde meter:
http://www.e28forum.nl/viewtopic.php?f= ... &start=500" onclick="window.open(this.href);return false;.

Hoop dat deze link werkt, weet niet of jij erbij kunt. Misschien ook in de E34 te doen. Mijn auto heeft dit extra meters onder de asbak. Zal een fotootje maken, heb ik niet in photobucket, blijkt. Groeten, Danny
 #13585  door Liquid Li0n
 
de links naar de topics van de andere fora kunnen we niet bekijken zonder account. Ook jou foto niet Danny.

Ik wil namelijk ook graag een temperatuurmeter. Ik heb een VDO temperatuur sensor (een blauwe tot 140 graden) en zou dan een metertje of led paneeltje gebruiken voor de aanduiding.
 #13599  door Frank87
 
Als ik google, zie ik dat mensen de E28 clusters kunnen omprogrammeren om andere dingen te laten zien. Dat verklaard waarom je temperatuur en bar onderin ziet in een balk die normaal andere dingen doet.

Dit is dus geen apart cluster maar het ombouwen van een bestaand cluster.
 #13623  door Garmir
 
Lohran schreef:Zoiets is ook gaaf, weet alleen niet of dat ook voor een e34 gemaakt is (of misschien zijn de roosters hetzelfde als de e30).
Kameraad had dit in zijn E30 M3. was inderdaad nog interessant. Heb er zelf ook nog naar gezogd voor de E34 welke ooit gemaakt waren, maar als je op de site van de fabrikant kijkt zijn het enkel nog F-series die ze volgen en de hele late E series. Dat terzijde kost het wel nog stukken van mensen. :)