E34Forum.nl

 #13604  door Robert
 
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een 525i sedan van 09/1992 met een elektrisch probleempje. De check control geeft aan dat de kentekenverlichting en het achterlicht kapot zouden zijn. Beiden werken echter prima. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verder heb ik al een paar mijn lichten aan laten staan (ben gewend dat dit allemaal automatisch gaat) maar volgens mij zou er wel een waarschuwingssignaal af moeten gaan. In de Nederlandse folder lees althans dat er een licht-aan waarschuwing zou moeten zijn. Nu komt mijn auto oorspronkelijk uit Duitsland maar daar zijn de auto’s over het algemeen luxer uitgerust dan hier. Weet iemand hoe dit zit?

Groet,
Robert
 #13607  door Lohran
 
Robert schreef:Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een 525i sedan van 09/1992 met een elektrisch probleempje. De check control geeft aan dat de kentekenverlichting en het achterlicht kapot zouden zijn. Beiden werken echter prima. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verder heb ik al een paar mijn lichten aan laten staan (ben gewend dat dit allemaal automatisch gaat) maar volgens mij zou er wel een waarschuwingssignaal af moeten gaan. In de Nederlandse folder lees althans dat er een licht-aan waarschuwing zou moeten zijn. Nu komt mijn auto oorspronkelijk uit Duitsland maar daar zijn de auto’s over het algemeen luxer uitgerust dan hier. Weet iemand hoe dit zit?

Groet,
Robert
Er staan inmiddels meerdere topics over de check control. Bekend probleem. Ik heb er nog niet lang terug een topic over gestart en daar staan een paar mogelijke oplossingen.

Mijne heeft een gong als ik de lampen aan laat staan en is ook een Duitser, maar of het standaard is weet ik niet.
 #13611  door Machiel
 
Ik heb een Nederlandse wagen, met gong bij lampen aan laten staan. En gelukkig maar!
 #13614  door epmans
 
Waarom check je niet even of er een gong in zit, en zo ja of die t wel doet.
je vind m in de plaat boven de pedalen. Even losmaken en dan moet je m kunnen zien.
Ik heb al een klein vermoeden: omdat er foutmeldingen zijn hoor je ook telkens de gong, dus als je dat vervelend vindt, trek je de stekker er uit. :mrgreen:

succes..
 #13615  door danny-ex-touringE34
 
Bij de mijne(525) gaat ook een gong, echter laatst niet. Bleek oxidatie bij de witte stekker. Schoon gemaakt en de gong deed het weer.
Overigens wel eens 'spook'meldingen, maar ook echte. Groeten, Danny
 #13621  door Speedy
 
kijk ook even jaar je kabel die links bij het scharnier van je achterklep loopt mogelijk wat aders beschadigd.
 #13644  door Robert
 
De opmerking van Epmans maakte mij nieuwsgierig dus direct even de schopplaat losgemaakt en wat blijkt: er zit gewoon een gong die ook gewoon werkt...nadat ik de stekkers er weer in heb gedaan. Zowel de witte als de zwarte connector was losgehaald. Het vermoeden van Epmans blijkt dus te kloppen. Hierdoor is in ieder geval één probleem opgelost.

Blijven de meldingen van de kentekenverlichting en het achterlicht over. Ik heb de bedrading bij het scharnier in de achterklep gecontroleerd en die ziet er nog maagdelijk uit. Niets mis mee volgens mij. Ik heb het topic wat door Lohran is gestart doorgelezen maar daar kan ik geen chocola van maken. Termen als LKM, CCM en LWR zijn voor mij onbekend. Kan iemand mij in Jip & Janneke taal uitleggen wat dit is en hoe dit werkt of is dit een te complexe klus en kan ik hiervoor beter naar mijn garage gaan?
 #13648  door epmans
 
robert, mooi maar toch even nog even over de gong.
mijn grootse vermoeden is dat ie onklaar gemaakt is omdat ie voor de foutmeldingen mekkert, maar soms ook omdat er een knisperend geluid uit blijft komen. Dan kan je m beter vervangen om van dat irritantie geluid af te zijn.

CCM en LKM zitten hier:
2015-06-06 16.31.16.jpg
LWR is de elektrische koplamphoogte verstelling. Heeft je auto die? Het is dat extra motortje wat je hier ziet.
P1010328.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #13718  door Robert
 
De auto heeft inderdaad elektrische koplamphoogte verstelling. Ik heb de stekkers hiervan losgehaald (viel nog niet mee aan de bestuurderskant) en jawel: geen meldingen meer in de check control. Ik hartstikke blij, totdat ik de lichten aan deed. Toen kwam direct de melding over de kentekenverlichting weer naar voren (die van het achterlicht ben ik nu wel van af). Ik heb het nog een paar keer herhaald om er zeker van te zijn maar telkens hetzelfde patroon: lichten uit = geen melding, lichten aan = melding over kentekenverlichting. Weet iemand nog een oplossing?
 #13720  door easy rider
 
Zitten er toevallig geen ledlampjes in die kentekenverlichting? die worden niet gezien door de module.