E34Forum.nl

 #13927  door Icebrain
 
Frank87 schreef:15.000 olie en filter
30.000 bougies, brandstof, lucht en interieurfilter
50.000 bakolie en filter, banden bekijken
80.000 iig remblokken. Mogelijk schijven
100.000 waterpomp, riemen, spanrollen enz. Banden indien nog niet gedaan.
150.000 hele onderstel

Remvloeistof per 2 jaar.
Koelvloeistof per 2 jaar. Rij dan toch wel 100.000 dus komt vanzelf.
Ik rijd per jaar net geen 10k dus als ik jou lijstje aan zou houden kan ik het heel lang uitsmeren :mrgreen:
Maar ff serieus mijn E34 krijgt 1x per jaar een oliewissel en nieuw filter bij de APK en that's it
 #13939  door Frank87
 
dannytouringE34 schreef:
Frank87 schreef: .... 15.000 olie en filter ...
Hoe doe je het dan met je service-melder? Reset je die dan tussentijds? Noteer je dan met de km-stand wanneer je bij welke km-stand de olie-/filterwissel hebt gedaan? Groeten, Danny
Ik rij net geen 100.000 per jaar dus ik zie gewoon van maand tot maand wanneer ik weer aan een oliebeurt toe ben. Ook verbruikt de auto ongeveer 1 liter op de 10.000 aan olie dus bij het bijvullen weet ik dat ik 2/3e gereden heb.

Vorige week weer een oliebeurt gedaan rond de 315.000 en bougies meegenomen. Bij de volgende beurt pak ik ook de waterpomp, riemen en rollen mee omdat deze bij 230.000 na aanschaf van de auto zijn gedaan. Bij 350.000 gaat de automaatolie weer en zo loopt het door. Ik sta binnen 2 weken weer op 16 inch en wil dan even voelen of ik mijn schokdempers al ga doen of dat ze nog wel strak genoeg zijn.
 #13955  door Frank87
 
Die reset ik maar dat doe ik vooral om nooit zon melding te krijgen. Ik hou toch alles zelf bij dus wil alleen een service melding krijgen als het ook echt waar is.

Had een keer niet gereset en kreeg een oliemelding.. Er zat niet eens te weinig olie in dus was een service melding. Als iemand dan je auto mee heeft of mijn vriendin rijdt en flikkert er zo 0,5l bij, heb je misschien gezeik.
 #13971  door danny-ex-touringE34
 
Ik vroeg dat omdat ik op gas rij en als ik de olie na zo'n 12-13000 km bekijk, is die nog zo mooi licht/'helder' van kleur dat ik wel de neiging heb om er een paar duizend kms bij op te doen tot ook zo'n 15000 km. Dan is het verband met de service-melder 'weg'. (ik noteer ook alles wat ik aan de auto doe met kms/datum erbij). Tussentijds moet ik nog wel eens een half litertje olie er bij doen, blijft de olie ook 'verser' van. Of is dat geen invloed?
Gebruik altijd Valvoline, die ik geschikt kan krijgen en dan hoef ik het om de kosten niet echt te laten. Groeten, Danny