E34Forum.nl

 #14010  door epmans
 
Ik kom er nog niet uit om een storing op te lossen.

Wat ik heb, is wat aantref. Ruitensproeier werkt niet.

Dat leek mij simpel door een andere pomp te plaatsen maar dat bracht geen verschil.
Daarop heeft iemand mij geholpen met een spanningzoeker en de uitkomstcwas dat er spanning is maar geen massa.

Zoeken, zoeken, zoeken.

een blauw relais mist in de zekeringbak.
Ik denk althans dat er een blauw relais hoort, dit heb ik in een andere E34 afgekeken.
Hier een ingestoken maar de pomp werkt niet. Bovendien gaan de wissers nu niet meer uit. Relais er weer uit en de wissers parkeren zich weer netjes.

In een schema is een relaisxK5 en K11 te vinden.

Verder dat dit, kom ik niet. Ik weet ook niets van stroom. Kan iemandcmij helpen?

Ik denk er aan om de stuurhendel te wisselen voor een andere en nog eens een ander pompje te plaatsen want misschien heb ik een kapot exemplaar geplaatst.
 #14013  door Theo
 
Als je nog een ander pompie hebt liggen, dan zou ik die eerst eens proberen, of eentje uit een auto waarvan je zeker weet dat hij het doet.

Het zal me niks verbazen dat nummer twee ook gewoon stuk is.
 #14020  door MV525i
 
Theo schreef:Als je nog een ander pompie hebt liggen, dan zou ik die eerst eens proberen, of eentje uit een auto waarvan je zeker weet dat hij het doet.

Het zal me niks verbazen dat nummer twee ook gewoon stuk is.
Je bent me voor. Ik heb dit meegemaakt. Pompje stuk, zekering niet. Pompje gewisseld met die van de koplampsproeiers (of intensief reiniging, weet ik niet meer maar het zelfde pompje) waarvan ik zeker wist dat die functioneerde. Na de wisseling nog steeds niks, me wezenloos gezocht. Bleek dat pompje nummer 2 ook (ter plekke) was overleden. Pompje van de achtersproeier er in (handig zo'n touring) en 100% functioneren.
 #14021  door epmans
 
Thanks ik dat als eerst proberen dan.
 #14022  door Lohran
 
Je hebt toch niet het pompje er op gezet van mij? Of had je die niet?

Maar let wel op met het er uit halen bij een andere auto, want dat rubbertje heeft bij mij voor veel lekkage gezorgd. Zoals ik al stuurde heb ik als het goed is nog 1 of 2 van die rubbertjes liggen, dus mocht je het nodig hebben hoor ik het wel.
 #14025  door epmans
 
Wat kapot is, gooi ik direct weg. Deze had ik uit een reservoir getrokken.
Goed te weten van die rubbertjes, ik gebruik ze al jaren niet meer.
 #14028  door MV525i
 
epmans schreef:Wat kapot is, gooi ik direct weg. Deze had ik uit een reservoir getrokken.
Goed te weten van die rubbertjes, ik gebruik ze al jaren niet meer.
mwhoehahaa. humor :lol:
 #14032  door Lohran
 
epmans schreef:Wat kapot is, gooi ik direct weg. Deze had ik uit een reservoir getrokken.
Goed te weten van die rubbertjes, ik gebruik ze al jaren niet meer.
:oops:
 #14036  door Theo
 
Lohran schreef:...want dat rubbertje heeft bij mij voor veel lekkage gezorgd. Zoals ik al stuurde heb ik als het goed is nog 1 of 2 van die rubbertjes liggen, dus mocht je het nodig hebben hoor ik het wel.
Ik zou liever zien dat je dit soort dingen op het forum van de Viva bespreekt.
 #14039  door Lohran
 
Theo schreef:
Lohran schreef:...want dat rubbertje heeft bij mij voor veel lekkage gezorgd. Zoals ik al stuurde heb ik als het goed is nog 1 of 2 van die rubbertjes liggen, dus mocht je het nodig hebben hoor ik het wel.
Ik zou liever zien dat je dit soort dingen op het forum van de Viva bespreekt.
Je hebt gelijk, nog daargelaten dat Eppie een 'sproei probleem' heeft, dus die rubbers heeft 'ie niet meer nodig nee :lol: