E34Forum.nl

 #14231  door Lohran
 
Met epmans afgesproken om mijn tellerverlichting te vervangen, omdat ik dacht dat er een lampje stuk was. Maar vanmiddag was ik even langs en blijkt er bij mij toch wat anders te zijn. Aangezien bij mij ALLEEN de verlichting van de kilometerstand niet werkt. Dus verder werkt alle verlichting, maar alleen die van de kilometerstand niet. De kilometerstand werkt nog wel en ook die van de dagteller. Het is nog wel te zien, maar gewoon slecht.

Maar wat is het handigst? Is dat display makkelijk te vervangen? Of kan ik beter de hele unit vervangen?

Ik heb zo een tellerbak als op deze foto. Mocht er nog foto's gewenst zijn van mijn tellerbak kan ik die uiteraard maken.

Afbeelding
 #14239  door Speedy
 
Hallo Laurens,

Roderic neemt even contact met je op.
 #14248  door Lohran
 
Dus inplaats van de lampjes te verwisselen meteen maar een andere tellerbak er in doen met epmans :D Is er nog een foefje voor de codeerstekker of is dat gewoon simpel er uit te halen? Ivm de kilometerstand.
 #14268  door flash
 
Dat is toch wel een probleem met de flatcable die ofwel slecht contact maakt ofwel verduurde soldeerpuntjes? Ik heb dat ook een periode gehad, dat de verlichting zwakker werd of wegviel, tot ik eens goed centraal onderaan op de tellerbak heb geduwd en sindsdien nooit meer gehad!
 #14270  door Lohran
 
flash schreef:Dat is toch wel een probleem met de flatcable die ofwel slecht contact maakt ofwel verduurde soldeerpuntjes? Ik heb dat ook een periode gehad, dat de verlichting zwakker werd of wegviel, tot ik eens goed centraal onderaan op de tellerbak heb geduwd en sindsdien nooit meer gehad!
Hmm bij mij was het opeens over. Maar epmans heeft nog 2 tellerbakken liggen, dus dat zou het moeten oplossen! Alleen goed opletten dat ik de codeerstekker niet sloop.
 #14469  door Lohran
 
Nou vandaag met grote vriend epmans in het zonnetje gaan sleutelen. Het was al een karweitje om de tellerbak er uit te krijgen, want door het sportstuurtje lukte het net niet. Dus uiteindelijk ook de knipperlichthendel moeten demonteren. Maar goed, toen gingen we het even testen met de andere tellerbak en exact hetzelfde probleem.. :shock: Dus wederom wel een kilometerstand te zien, maar het is niet verlicht. Dus toen maar weer de oude tellerbak teruggezet..

Iemand enig idee wat het dan kan zijn? De kabels zagen er goed uit. Let wel, de OBC werkt ook niet (verlichting wel, maar komt niks op het scherm, verlichting scherm werkt ook niet. Deze OBC is in een andere auto getest en werkt prima).

Mocht iemand een idee hebben dan kan ik dat aandragen bij de garage. Aangezien mijn kachel ook stinkt (kvs) kan ik dit beter tegelijk laten doen denk ik.
 #14478  door easy rider
 
Lohran schreef:...de OBC werkt ook niet (verlichting wel, maar komt niks op het scherm, verlichting scherm werkt ook niet. Deze OBC is in een andere auto getest en werkt prima)...
Ik denk dat je een doorverbinding mist. Heb je dit document uit onze bibliotheek al eens gelezen?
 #14480  door Lohran
 
easy rider schreef:
Lohran schreef:...de OBC werkt ook niet (verlichting wel, maar komt niks op het scherm, verlichting scherm werkt ook niet. Deze OBC is in een andere auto getest en werkt prima)...
Ik denk dat je een doorverbinding mist. Heb je dit document uit onze bibliotheek al eens gelezen?
Nee nog niet gezien! Zal het binnenkort eens proberen te checken, al ben ik geen kei daar in :D
 #14596  door Lohran
 
Maar niemand een idee met betrekking tot de kilometerteller? Anders maar de garage mailen, kijken of zij überhaupt een idee hebben :mrgreen: Zal m'n vakantiegeld straks maar opzij leggen ;)