E34Forum.nl

 #14594  door Albert540i
 
Ik heb een tellerklok ingebouwd van m5
Nou heeft die geen verbruikmeter maar dat is een olietemperatuur meter hoe krijg ik deze werkend
Vraag 2
Ik heb hem omgebouwd naar handgeschakeld
En krijg nu op de teller foutmelding getreibeprogram hoe kan ik die uitprogrameren
 #14604  door Theo
 
Albert540i schreef: Ik heb hem omgebouwd naar handgeschakeld
En krijg nu op de teller foutmelding getreibeprogram hoe kan ik die uitprogrameren
Mijn 525i is ook omgebouwd van automaat naar handbak, Ronald schreef daarover het volgende:


'Dit weekend de laatste puntjes op de i gezet wat betreft de Theomobiel.
Ik heb de "Getriebe storung" melding verholpen door 2 draden van verschillende stekkers door te solderen. Ook de startblokering die op een automaat zit zodat je niet kunt starten in zijn D , R en 123 is opgeheven. Dit had ik eerst redelijk proffesorisch gedaan door het keuzeblokje aan de stekker te laten zitten , maar nu heb ik de 2 draden gevonden die dat opheffen dus die ook maar netjes doorgesoldeert'


Voor meer info zou je contact op kunnen nemen met Ronald kroeze, die heeft de ombouw verzorgd destijds. Of hij het uit zijn hoofd weet betwijfel ik, maar je weet nooit.

Voor het opheffen van de startblokkering heb ik in de zekeringkast een 'doorlus' gemaakt. Bovenstaande manier van Ronald werkt ook, maar dan doet de cruise control het niet meer. De motor denkt dan dat de bak in 'N' staat en dan schakelt hij de CC uit.