E34Forum.nl

 #15047  door coep
 
Hallo,

Mijn zekering (nummer 5, 10a) klapt eruit zodra ik mijn verlichting aanzet.
Dashboardverlichting werkt daardoor niet, en ook mijn rechter achterlicht (rem en knipper werken gewoon) lijkt op deze zekering te zitten want een nieuw lampje heeft niet geholpen, kan dat kloppen? Verder knippert de nummerplaat verlichting bij openen en sluiten van de klep.. kortsluiting lijkt het...

Heeft dit alles met elkaar te maken denken jullie?
Kabelbreuk in de kabelboom van de klep wellicht?

groet,
Chris
 #15050  door Coach
 
Denk inderdaad dat je het daar moet gaan zoeken. Bij mijn Touring waren de kabelbomen aan beide kanten gebroken met allerlei storingen als resultaat.
 #15051  door coep
 
Ik ben er ook bang voor.. en ook weer niet want nog niet eerder zo'n klus gedaan.
Ga er dit weekend een projectje van maken!

Heb trouwens de kachel weer aan de gang gekregen, kachelweerstand op ebay gevonden, 'nieuw'uit de doos.
Zal die van jouw weer op de bus doen!

groet,
Chris
 #15054  door Coach
 
coep schreef:Ik ben er ook bang voor.. en ook weer niet want nog niet eerder zo'n klus gedaan.
Ga er dit weekend een projectje van maken!

Heb trouwens de kachel weer aan de gang gekregen, kachelweerstand op ebay gevonden, 'nieuw'uit de doos.
Zal die van jouw weer op de bus doen!

groet,
Chris
Voor die kabelboom heb je vooral een vaste hand, soldeerapparaat en krimpkousjes nodig, want je moet een x-aantal draadjes weer aan elkaar verbinden. Leuk werk, dat ik door iemand anders heb laten doen... :D

Mooi dat je de kachelweerstand gevonden hebt! Nu de verlichting van je dashboard nog maken...
 #15055  door Speedy
 
Lijkt inderdaad draadbreuk in koffer kabelboom te zijn. Heb dit bij de 540 ook gehad. Dat waren in elk geval 21 draden zo uit me hoofd.
 #15056  door easy rider
 
De draden gaan exact in de bocht in het dak stuk. Ze breken en of schuren tegen elkaar met als gevolg kortsluiting of je ruitenwisser gaat werken als je de mistlamp aan zet, zulke dingen allemaal. Je moet die metalen "Banaantjes" open maken en dan de isolatie doorsnijden en dan kom je de defecte draden tegen.
 #15100  door coep
 
Vandaag de kebelboom opengemaakt en inderdaad 6 breuken/ bijna breuken.. stukken er tussenuit geknipt en nieuw terug geplaatst, goed te doen moet ik zeggen. Hoewel het soldeerwerk wel even prutsen was.
Dashboard verlichting werkt, rechter achterlicht werkt weer en de achterruiterwisser is ook weer gaan werken.

Top klus dus!
Dank voor het meedenken.