E34Forum.nl

 #15096  door flash
 
De sensor is nieuw, dus die is het alvast niet. Zijn er bekende plaatsen waar er vaak kabelbreuk voorkomt of slecht contact?

Alvast bedankt
 #15099  door epmans
 
niet gelijk conclusie trekken. geef de meter even de tijd om actueel te worden.
 #15101  door flash
 
epmans schreef:niet gelijk conclusie trekken. geef de meter even de tijd om actueel te worden.
Ie heeft pakweg 20 min op contact gestaan en toen was het -19 ofzo, maar dat deed ie ervoor ook al, zo wat schommelen. De OBC meet toch gewoon een weerstand die hij adhv een formule of tabel dadelijk omzet in een temperatuur?
 #15107  door flash
 
Gisteren nog eens de kans gehad om te testen. Hij kruipt langzaam omhoog tot de correcte temperatuur, tot je eens over een hobbel rijdt of aan de kabel schudt zodat het contact wegvalt. Dan gaat ie weer naar -37 en begint opnieuw te stijgen, of blijft op -37 zoals de laatste keer, dus er moet ergens een slecht contact zijn of een beschadigde kabel
 #15109  door Gert
 
flash schreef:De sensor is nieuw, dus die is het alvast niet. Zijn er bekende plaatsen waar er vaak kabelbreuk voorkomt of slecht contact?
Ja, de stekker zelf of de draad bij de stekker.
 #15116  door JerunK
 
De originele stekker is meen ik niet meer leverbaar. Ik heb daarom de oude vergammelde stekker afgeknipt en de twee draden tot de gezonde kern ingekort en standaard ronde stekkertjes erop geknepen. Krimpkousje eroverheen en het probleem met de foutieve OBC-temperatuur was over.
 #15120  door ivo
 
Evt. heb ik in beide slopers nog een goed werkende sensor + stekkeraansluiting zitten.
Ik kan de stekker inclusief flink stuk kabel voor je afknippen.
 #15122  door Gert
 
De stekker kun je uit elkaar halen. Bij de dealer kun je nieuwe plugjes bestellen, gaat alleen per tien. Dan kun je weer een nieuwe complete stekker maken.
Volgens mij moet ik hier ergens nog van die plugjes hebben liggen, omdat ik er maar twee van de tien nodig had....

Deze:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1130007441" onclick="window.open(this.href);return false;
 #15204  door flash
 
Het is een andere stijl van stekker, zo een gele.
Denk dat ik er zoals aangegeven 2 universele plugjes aan ga zetten want met een andere 2dehandse stekker gaat het probleem er vroeg of laat opnieuw zijn.