E34Forum.nl

 #15524  door Frank87
 
Beter zet je krukas en zuigers over in een M50B25. Dan is alles letterlijk bolt-on en passen sensoren ditjes en datjes. Ook is dat van buiten niet te zien omdat onderblok en bovenkant het oude nummer behouden. Omkeuren is dan luxe.
 #15526  door Theo
 
Frank87 schreef:Beter...
De eeuwig durende discussie wat beter is.

Als je zelf weet hoe je een blok moet opbouwen is het wellicht beter. Heb je daar geen kaas van gegeten, dan is een compleet goed lopend blok in een auto takelen een stuk eenvoudiger.

En ik als centenpikker denk dan dat de aanschaf van een E39 met een beetje schade, de overbodige zooi verkopen en het blok zelf pakken, kostentechnisch een 10 tegen 1 verhaal wordt. Dan heb je een gratis blok of voor een habbekrats.
 #15530  door Bart Jansema
 
Theo schreef:
Frank87 schreef:Beter...
De eeuwig durende discussie wat beter is.

Als je zelf weet hoe je een blok moet opbouwen is het wellicht beter. Heb je daar geen kaas van gegeten, dan is een compleet goed lopend blok in een auto takelen een stuk eenvoudiger.

En ik als centenpikker denk dan dat de aanschaf van een E39 met een beetje schade, de overbodige zooi verkopen en het blok zelf pakken, kostentechnisch een 10 tegen 1 verhaal wordt. Dan heb je een gratis blok of voor een habbekrats.
Is die 528i niet al obd2? Dan moet je dat ook veranderen he van obd2 naar 1
 #15531  door Theo
 
Geen idee wat OBD is, maar voor alles is een oplossing. Die motoren worden bij de vleet in E30's gebouwd, dat kan dus ook in een E34.
 #15536  door JerunK
 
Mocht het er van komen zit ik eerder te denken aan een M54B30 met 231pk.
TSL is inmiddels binnen. Als de auto donderdag a.s. is uitgelijnd en spoorstangen en de stabilisatorrubbers zijn vervangen, staat een grote beurt met oliewissel op de rol en wordt de TSL toegevoegd.
 #15539  door Theo
 
JerunK schreef:Mocht het er van komen zit ik eerder te denken aan een M54B30 met 231pk.
Nog mooier natuurlijk 8-)
 #15540  door ivo
 
Veel M54's zuipen ook olie.... slappe zuigerveren zijn veelal de oorzaak, al dan niet in combinatie met klepsteelrubbers.
Dan helpt TSL ook niet meer en ontkom je niet aan revisie, die problemen had ik ook bij de E39 helaas.
 #15546  door Bart Jansema
 
Theo schreef:Geen idee wat OBD is, maar voor alles is een oplossing. Die motoren worden bij de vleet in E30's gebouwd, dat kan dus ook in een E34.
Dat is de electronica obd1 heeft bijvoorbeeld met uitlezen zo'n ouderwetse stekker en obd2 heeft zo ovale stekker die je vanaf 2001 in heel veel merken auto's ziet