E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #17570  door Blackthunder
 
Het zou kunnen, maar ik heb op het moment niet de drang om nog meer te doen of het een en ander te wijzigen. Ik ben ook wel iemand die, als het wat slaagt, de boel zo origineel mogelijk te houden.

Het verschil is inderdaad groot, maar het heeft beide zijn charmes! Maar het gaf inderdaad wel een goed gevoel dat we na het sleutelen hij zonder reparatiepunten door de apk ging :)

Wat ik trouwens wel vergeten ben te vragen, weet iemand ook of ik de achterruitverwarming aan kan zetten zonder dat de radio stoort?
 #17573  door Coach
 
Denk dat je even in de kabelboom in de kofferbak moet duiken. Kabelbreuk is een nogal veel voorkomend probleem.
 #17607  door epmans
 
Blackthunder schreef:Bedankt Epmans! Ik kom graag eens langs om zo'n tellerbak (wel voor de handbak eh) bij jouw te scoren. Misschien dat ik dan tegelijk wat andere kleine dingetjes tegenkom waar ik wellicht geïnteresseerd in ben :). I'll let you know
eigenlijk dacht ik het wisselen van de defekte delen, maar misschien heb ik nog een complete tellerbak voor jouw auto, dat moet ik dan nog bekijken.
 #17614  door Blackthunder
 
epmans schreef:
Blackthunder schreef:Bedankt Epmans! Ik kom graag eens langs om zo'n tellerbak (wel voor de handbak eh) bij jouw te scoren. Misschien dat ik dan tegelijk wat andere kleine dingetjes tegenkom waar ik wellicht geïnteresseerd in ben :). I'll let you know
eigenlijk dacht ik het wisselen van de defekte delen, maar misschien heb ik nog een complete tellerbak voor jouw auto, dat moet ik dan nog bekijken.
Dat is natuurlijk ook een optie, we moeten het maar eens bekijken!
 #18574  door Blackthunder
 
Vandaag even een kleine check onder de motorkap gedaan. Kut, koelvloeistof tegen het luchtfilterhuis. Motor even laten lopen en daarna weer uit gezet. Koelvloeistof liep er gewoon uit :(
De waterpomp is aan het einde van zijn latijn, dus die moet besteld worden. Zijn er nog andere dingen die verstandig zijn om mee te vervangen, zoals de thermostaat met welke temperatuur?
 #18576  door Ruck
 
Thermostaat is een optie, kmstand? Of is hij al ooit vervangen?
Neem wel een waterpomp met metalen vinnetjes ;)
 #18577  door Blackthunder
 
Het onderhoud en de kmstand is wat een duister zaakje bij deze auto. Er zit een andere tellerbak in die geeft 375k aan, maar de vorige eigenaar zei dat hij nog maar 275k gelopen heeft.
Ik heb vorige week een lange rit gemaakt, 2x 200 kilometer, ben blij dat hij het toen nog niet zo lekte. Hij bleef ook mooi op temperatuur, dus weet niet of een nieuwe thermostaat nodig is.

Ik wou het spul bij Offenga bestellen, die hebben alleen een waterpomp met metalen schoepen, dus dat komt goed uit.
Aangezien de riem nu wel wat bewogen heeft, kun je aan de zijkant van de riem een beetje slijtage zien. Ik weet ook niet wanneer deze vervangen is, dus ik neem deze wel voor 15 euro mee.
 #18579  door Theo
 
Thermostaat zit bij een M50 op een gunstige plek. Als hij nu gewoon goed werkt dan is vervangen niet noodzakelijk, mocht hij over een half jaar de geest geven kun je hem er zo uitrapen.

Let er wel op dat je de viscovin rechtop neer zet als je hem verwijdert hebt, van plat liggen knappen ze niet op.
 #18588  door ivo
 
Dat van die visco geloof ik niet zo hard, als je een nieuwe koopt zitten ze ook plat in een doosje en de vraag hoe lang die al op 't schap liggen op die manier...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9