Ben het niet (helemaal) met je eens Theo.
Een veer die normaal gesproken voor een lichtere aslast is gemaakt en ontworpen zorgt dan wel voor de verlaging, zakt gewoon verder door, maar als je flink de auto gaat belasten en daarmee de ophanging/vering dan heb je kans dat een veer het niet aan kan allemaal en doorslaat, de auto rare dingen gaat doen of in een extreem geval een winding knapt....
Ok het zal normaal gesproken vast wel goed gaan, maar je moet niet de hoeveelheid krachten vergeten die op de ophanging komen te staan. Zeker bij een zware wagen als de E34.
Een paar jaar geleden ben ik eens op bedrijfsbezoek bij Bilstein geweest, je ziet dan (uiteraard) de extreme situaties maar ook hoeveel kennis erbij komt kijken om producten te ontwikkelen. Ik zou het belang van een passende veer in ieder geval niet onderschatten.
En Sachs en Eibach voldoet ook hoor, alleen die combi verlaagt net wat meer dan Coach wellicht wil. Maar dat moet hij zelf beoordelen.
Ook met 35m verlaging van Eibach kan je prima over de meeste drempels, zonder echt van je gas te gaan
JerunK schreef:Ivo, weet jij of je verhaal over M-tech veren en M-tech dempers van Sachs en je vergelijking met Eibach veren+ Bilstein dempers ook 1 op 1 voor een e28 opgaat of is dat zo niet te zeggen?
Dat durf ik niet zo te zeggen, al denk ik van wel.
Op de E28 heb ik nooit die combi gehad, alleen standaard onderstel dus over die rijervaring kan ik niet berichten.