E34Forum.nl

 #15963  door MemphisBmw
 
Jep 3 op 1 (lange) dag. Onthoud wel dat ik voor de showroom kwaliteit ga!

Als eerste met de hand wassen, daarna kleien/gummen(boomhars + vliegroest van je lak verwijderen), 1e keer polijsten(diepe krassen + oneffenheden eruit halen), 2e keer polijsten(kleine krassen eruit halen + kleur en glans terug brengen), daarna waxen en voordat ik de wax uitpoets met een doek alle plastic delen insmeren met het daarvoor bedoelende artikel.

Voorbeelden volgen hieronder:

Voor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als extra even een detail shot van de koplamp erbij 8-)
Afbeelding

Bovenstaande auto heb ik afgelopen zaterdag onder handen mogen nemen!
Foto's zijn genomen voor het wassen en na het uitpoetsen van de wax! 8-) :mrgreen:
 #15966  door Rob
 
Grappig, als ik een auto wil doen zoals het hoort ben ik minstens een uurtje of 10 per auto bezig!
Showroom staat ga je niet redden in maximaal 5 uur.
Foto's in de buitenlucht zonder juiste verlichting en close up foto's zeggen mij niks.

Maar ach, wie ben ik.. Slechts een detailer met een jaar of 8 ervaring ;)
 #15967  door JerunK
 
MemphisBMW heeft zijn nek uitgestoken door wat van zijn werk te laten zien, dus Rob kom op met jouw foto's! We zijn benieuwd.
 #15968  door Ruck
 
Rob schreef:Grappig, als ik een auto wil doen zoals het hoort ben ik minstens een uurtje of 10 per auto bezig!
Showroom staat ga je niet redden in maximaal 5 uur.
Foto's in de buitenlucht zonder juiste verlichting en close up foto's zeggen mij niks.

Maar ach, wie ben ik.. Slechts een detailer met een jaar of 8 ervaring ;)
[offtopicmode]Sorry Rob, maar dit vind ik echt een bullsh!t comment :|
Je kan iemand tips geven, dit slaat nergens op....
[/offtopicmode]
 #15969  door epmans
 
Nounou Rob, niet zo katten! Bekritiseren is alleen maar goed, maar laten we nog ff on topic blijven over de E30 Touring van Coach.
 #15970  door MemphisBmw
 
Ben het helemaal eens met Ruck en Epmans, er werd mij een vraag gesteld over het poetsen en die heb ik beantwoord.
Als er dan iemand kritiek wil geven is dat zijn recht en mening! Enige wat ik er nog over wil zeggen is; 10 uur over 1 auto is nog niks, 3 dagen over 1 auto is pas kwaliteit afleveren maar daar betaal je ook goed geld voor door bijvoorbeeld eerst de hele auto nat te gaan schuren met P1500 of P2000 en dan meerdere keren polijsten tot de auto er nog beter en strakker eruit komt te zien als dat hij bij de fabriek weg komt.(En dan heb ik het alleen over de buitenkant).
Als we over ervaring gaan praten heb ik meer dan 10 jaar ervaring zowel in NL, DE en UK.

Hoe staat het met de E30 Touring Coach, nog wat aan gedaan? Of is het even bijkomen? 8-)
 #15972  door Rob
 
Zo heel kattig was het niet bedoeld hoor, dingen komen wel vaker rottiger de strot uit dan dat ik ze bedoel..
Echter word ik wel een beetje moe van alle door "zichzelf benoemde" detailers die voor een extreem laag bedrag hun diensten aanbieden en daarover uiteraard geen duppie belasting betalen (niet zeggende dat Memphis er daar een van is).
Inderdaad kan ik dáár wel eens chagrijnig van worden.. Mijn excuses.

@ Memphis, inderdaad beantwoordde jij de vraag. Maar je gaf zelf aan 5 uur per auto bezig te zijn, blijkbaar weet je dus zelf ook dat dat niet haalbaar is om een auto in showroomstaat te krijgen. Als jij dit wel voor elkaar krijgt; chapeau!
Zo te lezen heb je dus wel verstand van zaken maar hou je je bezig om een zo goed resultaat in zo kort mogelijke tijd neer te zetten om het een beetje leuk te houden voor een klant, of vergis ik me?
Soms komen er namelijk wel eens auto's voorbij waarbij ik al een uur of 3 bezig ben met het traject voorbewerken (wassen, kleien, wassen).
En de auto's van 3 dagen zitten er uiteraard ook tussen, al opereer ik ook niet al te vaak in die sector hoor.

Onderstaand nog wat fotootjes (zal het BMW houden om dit topic niet al teveel te bashen).
Aftrappen met een E30 dan maar:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een E38:

Afbeelding
Afbeelding

En hier houd ik het maar even bij in het topic van een ander.


@ Coach: leuke E30! Ik begin ze steeds meer te waarderen.
 #15975  door Coach
 
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blok een beetje schoongemaakt met Dasty en mijn BMW radio er in geknutseld. En toen regende het weer.
 #15982  door epmans
 
Zo was en poets ik mn wagen ook hoor, gewoon buiten in de regen zetten. :mrgreen:

het is eigenlijk heel schandalig, ik weet het.

Coach leuk dat je goede zorg geeft aan je verworven bolide.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15