E34Forum.nl

 #16858  door Coach
 
Volgende stappen in het herstel na het fraaie poetswerk van Jurgen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit laten lijnen en een trekhaak er onder. Tegelijkertijd de achterkant laten verlagen.
 #16860  door Coach
 
Had een praktisch probleem: moet een motorkap ophalen voor de E36, alleen die past nergens in. Mijn auto's hebben geen van allen een trekhaak, want dat hoort niet op een BMW. Maar nood breekt wet. Op de sloop stond een E30 touring met een mooie trekhaak en dus.... Nu nog een aanhangwagen scoren.
 #16862  door Ruck
 
Of dakdragers 8-)

Maar een trekhaak is wel handiger kun je meer mee vervoeren!
 #16863  door MemphisBmw
 
@coach, ik heb ook ooit een motorkap vervangen vannacht vorige touring. Was in Assen, ben erheen gereden mijn motorkap eerst eraf gehaald en daarna die van de andere en er meteen opgezet. Heb alles over gezet van de motorkap, dus ook de stelplaatjes. Zo hoef je ook geen aanhanger te regelen.
Al met al een 45 min bezig geweest met 2 personen.
 #16864  door Coach
 
Ruck schreef:Of dakdragers 8-)
Ben ik ook al aan het zoeken! Maar zijn volgens mij redelijk zeldzaam, want ik kan zelfs via Google geen plaatje vinden van een Touring met dakdragers.
MemphisBmw schreef: Al met al een 45 min bezig geweest met 2 personen.
Ik heb nog nooit een motorkap bij een E36 gewisseld en wil het liever thuis proberen samen met een vriend. Maar op zich is het natuurlijk wel een idee.
 #16865  door Coach
 
De resultaten
Afbeelding
Afbeelding

Achterkant verlaagd

Afbeelding

Trekhaak geplaatst

Afbeelding

Alle verlichting en knoppen weer werkend
 #17436  door Coach
 
Weer wat updates
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oftewel:
- 'nieuw' reservoir
- inlaatspruitstuk
- skirts
- M20 motorkabelboomafdekkappen
- Edition sportstuur (had ook nogal wat voeten in de aarde met vulringen en zo)
- type aanduiding

Verder wat klein spul onder de motorkap vervangen:
- stappenmotor
- inlaatbuis (vorige was gescheurd en in eerste instantie die van een B25 gemonteerd)

De dikke sportuitlaat geeft een leuk geluid, maar ga toch maar op zoek naar een originele einddemper. Dat geknutsel aan die dingen kan volgens mij nooit lang goed gaan.
 #17505  door Coach
 
Vandaag is de Touring naar de RDW geweest ivm de omkeuring naar 6 cilinder
Afbeelding
Afbeelding
Het begon op zich goed. De keurmeester was te spreken over de in/ombouw

Afbeelding
Alleen was het eindoordeel nogal teleurstellend. Afgekeurd ivm te hoge CO2 uitstoot. Beetje jammer dit.

Afbeelding
Afbeelding
Eerst naar de eigen garage om advies en besloten om in ieder geval de lambdasonde te vervangen. Verder bleek er een vacuüm/retour slang los te zitten waardoor de motor onregelmatig loopt en wat mede de oorzaak kan zijn van de (te) hoge uitstoot. Weer laten meten bij de lokale garage, maar nu was stationair de co2 goed, maar bij belasting te hoog. Lambda waarden precies andersom. Verder zoeken en de meegeleverde brulpijp bleek aan het eind van zijn latijn te zijn. Gelukkig snel een kunnen vinden (van een 325i weliswaar) en laten monteren. Ging ook niet zonder slag of stoot, want na zo'n 25 jaar zit alles toch behoorlijk vast en zijn sommige dingen behoorlijk ver weg geroest.
Maandag wordt het uitlaatsysteem nog een keer helemaal nagekeken wordt de uitstoot opnieuw gemeten. Afwachten dus. Is het niet opgelost dan gaan we verder zoeken, uiteraard. Ik heb 8 weken de tijd om het probleem te fixen, maar dat wil ik uiteraard zsm doen. Ieder nadeel heeft z'n voordeel en door de vervangende onderdelen c.q. reparaties loopt de auto nu heerlijk en ben ik van het 'sportieve' gebrul af. En de buren ook. De auto trekt nu lekker door in de hoge toerentallen, loopt aanzienlijk rustiger en het is heerlijk rustig in de cabine.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15