E34Forum.nl

 #15941  door cdreke
 
Ik zit met een raar probleem met mijn 518 bj 1992.
Als de deur dicht is krijg ik het raam niet helemaal open gedraaid, ( tot half open).
Als de deur open is lukt het wel om het raam volledig open te draaien.

Iemand die dit probleem kent en een oplossing kan bieden ?

mvg
christian
 #15942  door Ruck
 
Dat is natuurlijk een kwestie van, eerst voorstellen daarna goed de raamrubbers smeren en dan over gaan op vragen stellen ;) :lol:

Trek de raam niet scheef weg?
Als de raam volledig naar beneden is en je doet de deur dicht. Gaat deze dan moeilijk omhoog?
 #15948  door cdreke
 
ik heb alles al afgenomen en bekeken ... het raam trekt niet scheef.... eerst dacht ik de deurrem ( dat die iets te veel naar één kant ging door slijtage van de wieltjes maar als ik die afdoe heb ik nog zelfde probleem ... als je het raam open draait hoor je een kleine tik de moment ik niet meer verder kan draaien ... maar in de deur kijken als de deur dicht is is niet zo handig ....
 #15949  door cdreke
 
martijn76 schreef:Waarschijnlijk is de deurdranger, of hoe je dat ding ook noemt, afgebroken en blokkeert het raam als de deur dicht is.
deur dranger ?
 #15952  door danny-ex-touringE34
 
Heeft de deur ooit schade gehad?
Had hetzelfde met het raam van 'n E36: raam eruit, raamrubbers eruit. De geleiderail over de hele binnenlengte wat uitgebogen met een lat en een schroevendraaier( beetje wrikken). Probleem redelijk opgelost(draait wel ietsje zwaarder nog dan rechts, maar gaat volledig open en dicht)
Voor de volledige montage gekeken of het raam niet te stroef door de geleiderubbers ging(die in gespoten met siliconen smeer). Groeten, Danny
 #16108  door cdreke
 
Ffkes een update ..

Na controle bleek dat de deur arret door de vorige eigenaar verkeerd geplaatst was ... toen de deur toe was zat de arret dus aan naar de verkeerde kant gedraaid en stoote het raam dus daar op ...

arret dus juist gemonteerd en probleem opgelost ...

alvast bedankt voor de reactie's