Hallo,
Mijn naam is Lambertus en rij sinds nov 2015 een donker rode 520i Touring. Duitse import met toen nog geen 100.000 op de teller. Automaat, dus lekker relaxed laag in de toeren cruisen. Auto bevalt uitstekend, gekocht bij Autohan, die de auto afleverde met een grote beurt. Daarna al snel de waterpomp eruit geknald, alsook de thermostaat defect. Nog wat onderstel onderdelen laten vervangen en Autohan betaalde nog een gedeelte van de rekening, super netjes!
Auto verkeerd in goede staat, vooral interieur is mooi onderhouden, maar zeker ook wat gebruikssporen. Buiten wat bekende bumper krasjes, maar verder supe netjes. Sinds kort heb ik er 16 inch. e38 lm onder met nieuwe 225/16/55 hankooks, staat prima, wielkasten mooi vol, maar niet te vol, breed. Auto trilt sindsdien wel een beetje, dus nog maar een keer beter laten balanceren, komt precies bij deze auto's. Auto reed eerder op 15 inch origineel met winterbanden helemaal trillingsvrij, heerlijk is dat!
In dec. ben ik er ook mee in de bergen geweest en dat vond de automaat niet leuk, stinken dat ie deed! Schakelt verder schokvrij en soepel. Keer laten spoelen? Wie heeft hier ervaring mee? Schakeltips?
Reed hiervoor e32 730 V8 en e28 528i met extreem lage kilometerstanden. Beide laatste 2 jaar verkocht, maar moest toch weer wat anders, kan blijkbaar moeilijk zonder, al was dat wel de bedoeling Kost het nodige, ook aan tijd en wil het dan ook altijd weer goed voor elkaar hebben. Maar goed, hobby
Als dagelijkse auto rijd ik nu een toyota previa jaren 90 model. Iets heel anders, maar ook een magnifieke auto op een manier. Pracht model ook en ben die ook wat aan het laten opknappen stap voor stap, want die willen we als familie auto nog lang niet kwijt, zeker de kinderen ook niet! Deze rijdt op LPG en doet dat probleemloos.
Reed ook nog een e23 728i aut en een e34 525i sedan aut. Die laatste was een heerlijk soepele auto. Soepeler als de touring die ik nu heb. Moet wel zeggen dat de 520 de meest strak sturende is van alle die ik heb gereden. Ja, die onderstellen van de oudere generaties, het komt precies en je kunt er wat geld in kwijt, maar eenmaal goed is het wel genieten Reed vandaag toevallig nog in een volvo V70 uit 2003, power genoeg, maar wat een droevig rijgedrag en rammels in het interieur. Dan waardeer je weer de BMW kwaliteit en robuustheid.
De 520i Touring rijdt dus minder soepel dan de eerder gereden e34 sedan, iemand daar ook ervaring mee? Vooral achter weet ie maar slecht raad met dwarsriggels, behoorlijk stug! Zullen stuggere veren/schokbrekers onder zitten dan de sedan? Ook trilt er het nodige in het interieur, vooral in bebouwde kom. Hij bonkt bij de bestuurdersdeur. Heb nu een nieuw binnenslot besteld en nieuwe deurrubbers, kijken of dat helpt. Er zit ook een rammel in het panoramadak en de bestuurdersstoel kraakt ook aardig. De achterruit blijft niet meer rechtop staan en de gereedschapssetklep is afgebroken. Geen dramatisch dingen en ga ze rustig één voor één aanpakken. Hoop hier ook het nodige van jullie op te kunnen steken.
Groet, Lambertus
Mijn naam is Lambertus en rij sinds nov 2015 een donker rode 520i Touring. Duitse import met toen nog geen 100.000 op de teller. Automaat, dus lekker relaxed laag in de toeren cruisen. Auto bevalt uitstekend, gekocht bij Autohan, die de auto afleverde met een grote beurt. Daarna al snel de waterpomp eruit geknald, alsook de thermostaat defect. Nog wat onderstel onderdelen laten vervangen en Autohan betaalde nog een gedeelte van de rekening, super netjes!
Auto verkeerd in goede staat, vooral interieur is mooi onderhouden, maar zeker ook wat gebruikssporen. Buiten wat bekende bumper krasjes, maar verder supe netjes. Sinds kort heb ik er 16 inch. e38 lm onder met nieuwe 225/16/55 hankooks, staat prima, wielkasten mooi vol, maar niet te vol, breed. Auto trilt sindsdien wel een beetje, dus nog maar een keer beter laten balanceren, komt precies bij deze auto's. Auto reed eerder op 15 inch origineel met winterbanden helemaal trillingsvrij, heerlijk is dat!
In dec. ben ik er ook mee in de bergen geweest en dat vond de automaat niet leuk, stinken dat ie deed! Schakelt verder schokvrij en soepel. Keer laten spoelen? Wie heeft hier ervaring mee? Schakeltips?
Reed hiervoor e32 730 V8 en e28 528i met extreem lage kilometerstanden. Beide laatste 2 jaar verkocht, maar moest toch weer wat anders, kan blijkbaar moeilijk zonder, al was dat wel de bedoeling Kost het nodige, ook aan tijd en wil het dan ook altijd weer goed voor elkaar hebben. Maar goed, hobby
Als dagelijkse auto rijd ik nu een toyota previa jaren 90 model. Iets heel anders, maar ook een magnifieke auto op een manier. Pracht model ook en ben die ook wat aan het laten opknappen stap voor stap, want die willen we als familie auto nog lang niet kwijt, zeker de kinderen ook niet! Deze rijdt op LPG en doet dat probleemloos.
Reed ook nog een e23 728i aut en een e34 525i sedan aut. Die laatste was een heerlijk soepele auto. Soepeler als de touring die ik nu heb. Moet wel zeggen dat de 520 de meest strak sturende is van alle die ik heb gereden. Ja, die onderstellen van de oudere generaties, het komt precies en je kunt er wat geld in kwijt, maar eenmaal goed is het wel genieten Reed vandaag toevallig nog in een volvo V70 uit 2003, power genoeg, maar wat een droevig rijgedrag en rammels in het interieur. Dan waardeer je weer de BMW kwaliteit en robuustheid.
De 520i Touring rijdt dus minder soepel dan de eerder gereden e34 sedan, iemand daar ook ervaring mee? Vooral achter weet ie maar slecht raad met dwarsriggels, behoorlijk stug! Zullen stuggere veren/schokbrekers onder zitten dan de sedan? Ook trilt er het nodige in het interieur, vooral in bebouwde kom. Hij bonkt bij de bestuurdersdeur. Heb nu een nieuw binnenslot besteld en nieuwe deurrubbers, kijken of dat helpt. Er zit ook een rammel in het panoramadak en de bestuurdersstoel kraakt ook aardig. De achterruit blijft niet meer rechtop staan en de gereedschapssetklep is afgebroken. Geen dramatisch dingen en ga ze rustig één voor één aanpakken. Hoop hier ook het nodige van jullie op te kunnen steken.
Groet, Lambertus