E34Forum.nl

 #16270  door rikkert25
 
mijn e34 verliest zijn vermogen bij de 4500 toeren, dan lijkt hij wel op redline te zijn, hij stotterd dan en wil simpelweg niet verder gaan.
daarna trilt de auto even en stotterd hij even (lijkt erg veel op mijn brommer wanneer er teveel benzine in de carburateur is gekomen).
ook staat de auto te rijen op stationair en er zit een tikje in de motor, ik vermoed een klepstotertje.

zijn deze problemen bekend? en hoe kan ik ze oplossen?
is het puur afstellen? zo ja waar zit de brandstof pomp?
of is het een ernstig probleem?

ik hoop snel iets te horen, gr rik
Laatst gewijzigd door rikkert25 op 25 jul 2016, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 #16271  door Theo
 
Er valt niks af te stellen bij een BMW, er iets gewoon iets niet in orde.

De brandstofpomp zit in de tank, te bereiken via het gat onder de zwarte metalen plaat in de kofferbak.
 #16272  door ivo
 
Heb je een M40 of een M43 motor?
Heb eens een vergelijkbaar probleem gehad in een E36 met M40 motor en zwaar ingelopen nokkenas.
 #16276  door Theo
 
Daar kon Ivo het wel eens mee bij het rechte eind hebben. Mijn E30 325i had ook een ingesleten nokkenas en wilde niet verder dan een krappe 5500 toeren draaien. Met een frisse nokkenas erin loopt hij weer als een kogel het rode gebied in.

En M40 motoren staan er bekend om.

Klepdeksel eraf en kijken wat je aantreft.
 #16277  door flash
 
Ingelopen nokkenas idd. Niet hoog in toeren meer willen + de tik erin. Op ebay vind je wel mooie setjes, kan je er ineens een iets scherpere nokkenas in leggen als je wil.
 #16283  door rikkert25
 
dat is als ik me niet vergis een m40b18.
wat zou dan wijzer zijn? deze motor opknappen of er een grotere in plaatsen? :oops:

ik zou graag een 2.5 turbo of groter willen.

ik ben verliefd op mijn e34 en zou deze auto graag tot een echt race monster willen maken.
zou dat kunnen?
 #16284  door flash
 
Alles kan he, kost geld aan onderdelen als je het zelf kan en kost nog meer geld als je het moet uitbesteden.
Een M42 zou eventueel al een leuke en eenvoudige upgrade zijn. M50, M30, S38, M60... kunnen natuurlijk ook, maar het is natuurlijk dan maar de vraag wat er allemaal aangepast moet worden. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn met ervaring hierin.
 #16286  door rikkert25
 
ik zat te denken aan een m52tub25
maar ik weet niet of mijn huidige versnellings bak daar mee akkoord wil gaan, de bak ziet er vrij nieuw uit maar ik weet er verder vrij weinig over,
de motorsteunen kan ik zelf maken ivm met mijn werk (pijpfitter, cunstructie bankwerker, lasser) dus dat is geen probleem.
ik weet alleen de rest niet echt... ik ben 18 en heb verder geen ervaring met auto blokken, alleen brommer blokjes.
ik weet niet of er iemand is die mij kan helpen een to do list te maken met wat je nodig hebt en de geschattte kosten?
 #16287  door flash
 
ALS ik me niet vergis, past de huidige bak. De vraag is natuurlijk hoe lang die gaat meegaan met het extra koppel.
Ivm motorsteunen zou ik niet van opkijken mochten er gewoon e34 M50 steunen passen, desnoods met een M50 subframe mocht dat specifiek zijn.
 #16288  door ivo
 
Handiger is om je topic op te splitsen voor wat betreft je vraag van de turbo ombouw, of je past even de titel aan van je topic.
Zo houden we de 518 perikelen en de overige vragen gescheiden voor het overzicht.