E34Forum.nl

 #16641  door bobk1
 
Goedenavond,

Ik weet niet of het onderwerp hier goed staat.

Ik heb sinds een tijdje een BMW 518ia uit 1995 E34 hier is een andere motor ongeplaatst omdat deze kapot was gelopen. Nu de nieuwe motor er in zit geeft hij op het dashboard het lampje met de tandwiel en uitroep teken. We hebben hem proberen uit te lezen maar wij kwamen met meerdere systemen er niet in. Ook zit er op de bak de S en m stand deze reageren ook niet bij indrukken en laat deze niet zien op het dashboard. Ik heb iets gehoord maar lijkt me onwaarschijnlijk dat hij ook via zijn abs asr een signaal weghaalt? Echter als ik de zekering van de abs er uit haal krijg ik het lampje abs op het dashboard. We hebben de olie gevuld met lopende motor en in zijn versnelling.

Bedankt voor de reacties alvast!
Gr bob
 #16651  door Alex Kroeze
 
Je zou toch minimaal met Carsoft 6.5 of het originele BMW programma uit moeten kunnen lezen.In het display waar de stand van de versnellingen aan worden gegeven komt wel iets te staan?Het wel nog wel eens zijn dat de pixels het opgeven en dan zie je ook niks.

Alex
 #16659  door bobk1
 
We hebben inderdaad met originele software geprobeerd ik zal eens kijken of ik carsoft kan krijgen, het Rare is dat er niks op het dashboard word aangegeven geen versnellingen ook niet dat hij in m of s stand staat. Allen de tandwiel met uitroep teken.

Bedankt alvast voor je antwoord!
Gr Bob
 #16662  door easy rider
 
Lijkt mij iets met de bak computer aan de hand te zijn. Van benzine modellen heb ik weinig verstand maar bij de diesels lees ik de injectie computer uit via de bakcomputer (egs).
 #16708  door Speedy
 
Heb je BMW DIS al eens geprobeerd?
Hoe is de board spanning? onder de 10 volt vind de bak ook niet fijn.
Heb je bij het af vullen alle versnellingen geprobeerd met hand matige standen?
Schakelt de bak wel ?
Hoeveel liter olie is er in gegaan?
Ik heb de beschikking over BMW DIS met uitlees kop.
 #16729  door easy rider
 
Even voor de duidelijkheid.

Je ziet dus alleen een tandwiel en uitroep teken en de S en M stand reageren niet? voor de rest doet de motor het goed en schakelt de bak ook goed?
 #16733  door Bart Jansema
 
bobk1 schreef:We hebben zelf geen beschikking over BMW dis
Als je handmatig schakelt gaat hij wel in toeren omhoog
De bak is in de d stand gevuld tot het er uit kwam
Ook werkt de stand s m niet.
Je moet tijdens het vullen door ae versnellingen heen en niet alleen de D stand!