E34Forum.nl

 #17053  door Cees
 
gooi er is een compresie test tegen aan
kan ook zomaar een vervuilde klep zijn
 #17055  door ivo
 
Het is best lastig in te schatten op basis van een filmpjes, heb laatst een 3 liter v8 gehad hier die ook zo klonk. Eigenaar rijdt er al 6jr mee rond.

Het lijkt een wat doffer geluid te zijn, heel soms door een kantelende zuiger. Daar kan je lang mee rijden en merk je qua vermogen niet zo heel veel van. Heb je last van (verhoogd) oliegebruik of verbruik?
Hoe is vermogen? Niet het gevoel iets te missen?
Klepstoter kan ook best wel maar dan is het niet een doffe klap maar wat meer hard tikken. Een hogere frequentie zeg maar ook.
Compressietest is raadzaam om te doen zoals Cees al zegt.
 #17056  door Lohran
 
Maar over welk geluid gaat het nu? Het duidelijke geratel wat in zowel mijn filmpje als die van Alex (en Gijsjuh) of dat andere geluid in Alex' filmpje?
 #17065  door Alex Kroeze
 
Opgelost :D :D :D :D :D

Het is de aircopomp.We hebben de riem er af gehaald om te kijken of het weg is en ja hoor.Nu zit ik dan wel zonder airco maar dat is altijd nog beter dan de halve motor uit elkaar op zoek naar de oorzaak.

Ik ben een blij man :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Alex
 #17068  door Speedy
 
Dan is het opzeker de magneet koppeling van je airco pomp.
 #17069  door epmans
 
Speedy schreef:Dan is het opzeker de magneet koppeling van je airco pomp.
wat het ook is, is dat te repareren?
 #17077  door Speedy
 
Ja is te herstellen. Heb namelijk het zelfde. je moet alleen wel een nieuwe koppeling plaatsen. Ik heb zelf een nieuwe liggen. Zat tussen een partij welke ik bij een oud e34 rijder heb weg gehaald.