E34Forum.nl

 #17079  door Frank87
 
Ik denk dat je moet overwegen om de pomp te laten reviseren. Als die koppeling een tijd slecht is geweest, kan het ook zijn dat het lager verkeerd is belast en straks bij een nieuwe koppeling weer lawaai gaat maken. Sowieso kan het juist dat lager zijn wat je hebt gehoord. Een gloednieuwe pomp is +\- 230 euro. Dit is misschien de betere keuze. Pak meteen even je droogfles mee en je A/C is als nieuw.

Het wisselen van de pomp als geheel schroeft ook een stuk makkelijker.
 #17080  door Alex Kroeze
 
frank.

Heb je een adresje?Of is dat overal een beetje gelijk?

Hmm dat zijn twee delen die koppeling en de pomp.Krijg je dat voor 230.- voor elkaar?Ik weet ook niet wat er kapot is?

Alex
 #17107  door Alex Kroeze
 
Frank.

Voor een 6 cilinder of een V8 zit er volgens ETK wel verschil in.Dat zie ik daar zo snel even niet.Volgens hun past ie overal op?

Alex
 #17119  door ivo
 
Voor vervanging van de pomp bij een V8 moet de motorsteun los.
De pompbevestiging zit op de motorsteun geschroefd, hou daar rekening mee met vervanging.
 #17132  door Frank87
 
Hier gaat wat fout. Ik heb 1,5 jaar geleden mijn pomp gewoon vervangen. Leidingen bovenop los, stekker los, plastic afdekkap onder er onderuit en dan 4 bouten zo er uit gehaald. Pomp er af, gaten voorbewerkt en nieuwe pomp er zo op.
 #17134  door ivo
 
Je hebt gelijk, was nog in de veronderstelling dat de pompsteun met de pomp mee komt.
Dan valt het inderdaad mee, is voor mij ook alweer even geleden dat ik het los heb gehad.
 #17278  door Lohran
 
GijsJUH schreef:
Lohran schreef:Mocht je ooit een oplossing hebben, hoor ik het graag!
Recent gesproken met een persoon welke de nodige ervaring heeft met BMW in het algemeen, en volgens hem was het geluid wat ik beschreef (helaas was ik niet met de auto) een typisch ding bij deze motoren. Het schijnt dat er in de uitlaat gebruik is gemaakt van een dubbele wand. Hiervan laat de las los, vandaar dat het zowel links als rechts kan zitten.

Dus mocht je ook je spruitstuk los gaan schroeven, laat het dan even weten :lol:
Toevallig met Ivo een tijdje lopen kwebbelen via de telefoon en die zei ook al dat het aan de uitlaat kan liggen. Misschien een vacuüm lekje. Vooral omdat mijne soms wat laag stationair loopt ook. Binnenkort maar eens langs 'm!

Bedankt voor het melden!