E34Forum.nl

 #17698  door Tenmaru
 
Dag forum-mensen,

Mijn E34 M50B20 met inmiddels 497.200 kilometer achter de rug verliest onderin behoorlijk vermogen wanneer de motor warm is, en afgelopen week had ik voor 5 minuten een 5 cilinder E34. Daarna kwam de missende cilinder weer terug. De bougies zijn allemaal ongeveer 2000 kilometer geleden vervangen en daarbij toen ook de olie. Nou heb ik één keer eerder gehad dat hij bij het opstarten heel even op 5 liep maar dat waren echt secondes en dat is denk alweer 10.000 km geleden.

Nu mijn vraag: Wat is wijsheid? ik twijfel namelijk tussen 3 opties; het huidige blok laten repareren/ reviseren, een ander m50b20 blok of meteen upgraden naar een m50b25. De laatste optie is natuurlijk het leukst maar zal ook wel het meeste kosten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij een indicatie geven van de kosten?

PS: als het nodig is rijd ik op 3 cilinders maar die 500.000 gaat hij halen met dit originele blok :D

Maarten
 #17699  door Theo
 
Ik zou je twee adviezen kunnen geven:

1 - Ga op zijn minst voor een M50B25, dan heb je niet alleen een verse motor, maar ook meteen nieuw en veel leuker speelgoed.

2 - Ga meteen voor de hoofdprijs en kom bij ome Theo even een M52B28TU ophalen uit een E46 328i, dat past ook met wat aandringen 8-)

TWEE TWEE TWEE TWEE TWEE!!!!!
 #17700  door Coach
 
Wat Theo zegt! Bij mijn E34 is ook kortgeleden een M50B25 ingebouwd en da's een hele vooruitgang. Maar een B28TU zou helemaal prachtig geweest zijn. En sla je slag, want zo'n blok kom je niet snel tegen voor een leuke prijs.
 #17751  door Tenmaru
 
Ik heb voor nu besloten het te repareren, komt op het moment niet zo goed uit er een ander blok in te zetten. Ik ben op termijn wel van plan dat te doen, en ik zal dan inderdaad waarschijnlijk voor de 2.5 gaan.

Maar die M52B28, weet iemand precies hoe lastig of makkelijk dat erin past? Het is natuurlijk wel een leuk idee namelijk maar het moet nog wel haalbaar zijn.
 #17870  door Alex Kroeze
 
Weet je de oorzaak al wel waarom ie dan even op 5 cilinders loopt?Kan ook gewoon een slechte bobine zijn?Laatst bij de E39 3 vervangen en die liep direct een stuk beter.

Alex
 #17890  door Tenmaru
 
Alex Kroeze schreef:Weet je de oorzaak al wel waarom ie dan even op 5 cilinders loopt?Kan ook gewoon een slechte bobine zijn?Laatst bij de E39 3 vervangen en die liep direct een stuk beter.

Alex
Er zitten nu 6 bobines in uit een andere auto en hij loopt weer op 6. Na het vervangen van de slechte bobine was het namelijk nog niet opgelost. Nu loopt hij dus op 6 maar als de auto bijvoorbeeld nog in zijn 3 staat en ik ga een steile helling op en ik schakel niet direcht terug dan gaat hij weer op 5 lopen. Wanneer de toeren dan weer omhoog gaan vanwege het terug schakelen loopt het weer oke.

Sowieso is het niet helemaal top meer aangezien de motor onderin helemaal geen vermogen heeft, beetje het zelfde als de post van JorritHallo over M50B20 VANOS lage toeren. Voor nu laat ik het even zo want het rijd en binnenkort wil ik er toch een ander blok in doen. Dan waarschijnlijk toch een M50B25.