E34Forum.nl

 #17811  door JorritHallo
 
Hallo,

mijn 520i e34 heeft onder de 2.000 toeren naar mijn gevoel weinig optrek 'power'. vanaf de 2.000 tot hoger gaat het prima. Is een 520i gewoon te licht qua power of moet ik het zoeken in een kapotte vanos o.i.d.? (betreft een m50b20 vanos).

(ik dacht eerst aan olie bij de bougie ''hulzen'', dus kleppendeksel is preventief vervangen. Dit mocht niet baten).

Alvast bedankt voor de tips!

Gr.

Jorrit
 #17812  door epmans
 
Volgens mij is dat gewoon het 520 karakter. Je moet m op toeren trappen en actief schakelen als je Verstappen wilt bijhouden.
 #17813  door Machiel
 
Ik weet niet hoe een 2.0 zou moeten rijden, maar bij mijn 2.5 maakte de revisie van mijn VANOS een flink verschil bij lage toeren.
 #17830  door JorritHallo
 
ahhh ik zit weer in het verkeerde topic te kloten :oops: moet bij motorisch -> technisch café staan.

Thnx voor de reacties!
 #17869  door Alex Kroeze
 
Een kapotte Vanos maakt toch wel een naar geluid voor zover ik weet? een 2.0 zal nooit een snelheidsduivel worden.Misschien moet je eens proberen uit te laten lezen en dan eens zien of er iets uit komt en daar op verder werken.

Alex
 #18537  door Tenmaru
 
Dag Jorrit,

Heb je dit inmiddels al opgelost? Mijn E34 met exact dezelfde motor had ook geen vermogen onder de 2500 toeren, bleek de nokkenas-sensor te zijn. 107 euro bij de BMW dealer (bij de aftermarket merken tot 2x de verkeerde sensor gehad voordat ik besloot gewoon naar BMW te gaan)

De auto rijd nu weer zoals het zou moeten.
 #18541  door easy rider
 
Tenmaru schreef:...bleek de nokkenas-sensor te zijn...
Een dergelijk storing is gewoon uit te lezen met INPA of Carsoft.
 #18544  door Tenmaru
 
easy rider schreef:
Tenmaru schreef:...bleek de nokkenas-sensor te zijn...
Een dergelijk storing is gewoon uit te lezen met INPA of Carsoft.
Dat moet dan wel gedaan zijn. ;)
 #18560  door JerunK
 
Ik weet niet hoe een 2.0 zou moeten rijden, maar bij mijn 2.5 maakte de revisie van mijn VANOS een flink verschil bij lage toeren.

Machiel, waar heb jij de VANOS-revisie laten uitvoeren dan wel de onderdelen gehaald?