E34Forum.nl

 #17971  door Machiel
 
Af en toe gaat een deel van de verlichting van het dashboard en de middenconsole bij mij uit. Gisteren kwam ik erachter dat ik dat ook kan forceren met de richtingaanwijzer. :shock: Dus r.a. aan en uit, dashboardverlichting uit. En nog een keer r.a. aan en uit, dashboardverlichting weer aan. De radio blijft het gewoon doen. Zou iemand weten wat dit kan zijn?

Ik vermoed dat al deze lampjes achter een en dezelfde zekering zitten. Weet iemand dat toevallig?

Het is volgens mij overigens wel echt iets anders dan de dimmer waar ik een jaar geleden last van had. Toen ging het alleen om de verlichting van de cockpit die af en toe wat flikkerde.
 #17984  door Machiel
 
Ik heb nog een goede dimmer liggen, dus dat ga ik dan eerst maar eens testen. Ik hoop dat het zoiets simpels is, want een massaprobleem lijkt me een stuk lastiger op te sporen. Toch, als ik een beetje google op massaprobleem auto, zie ik dat de symptomen daarvan behoorlijk overeenkomen met mijn probleempjes. Maar goed, hopelijk valt het mee en is het slechts de dimmer.
 #18010  door Machiel
 
Helaas. Ik heb zowel de dimmer als de koplampschakelaar vervangen, maar zonder resultaat. Ik heb wel ontdekt dat het zelf forceren van de storing niet altijd lukt. Er zijn langere periodes waarin er helemaal niets aan de hand lijkt. Pas als die uit zichzelf uit en aan gaat kun je het ook forceren met de richtingaanwijzer.

Ik heb de zekeringen ook nog gechecked en lichtelijk opgeschuurd. Maar ook dat had dus geen effect. Dus wellicht toch een massaprobleem ergens. :?
 #18013  door easy rider
 
Kan zijn dat ik het mis heb maar ik kan mij herinneren dat er iets was met een koplamp stel motortje en als je de stekker daar vanaf trok je geen dashboard storing meer had?
 #18015  door epmans
 
easy rider schreef:Kan zijn dat ik het mis heb maar ik kan mij herinneren dat er iets was met een koplamp stel motortje en als je de stekker daar vanaf trok je geen dashboard storing meer had?
ja! daar had ik nog niet aan gedacht. Bij mij gaf de elektr koplamphoogteverstelling ook een dubieuze storing die je daar niet zou zoeken. Maar heeft Machiel elektr koplamphoogteverstelling?
 #18016  door Machiel
 
Ik kan mijn koplampen in hoogte verstellen, maar of dat elektrisch gaat of via vacuum zou ik niet weten. Of is er sowieso maar één systeem bij BMW?

Maar daar ga ik morgen uiteraard even naar kijken. Ben benieuwd!