E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #24432  door Theo
 
Geweldig zeg, die 'exploded view' van die Ducati, leuk om die riemen te zien zitten. Die blokhoek lijkt trouwens wel meer dan 90 graden zo, gek hoor allemaal :mrgreen:
 #24433  door martijn76
 
Ja, da's effe anders dan een riempje van een m20. Leuk om te doen ook.
 #24435  door Theo
 
Niet om je topic te vervuilen Martijn, maar ik wil het toch even laten zien.

Ik heb heel voorzichtig een project aan het losweken van iemand, maar die kan er maar verdomd slecht afstand van doen. Voor hem is het zijn eerste motor, voor mij was het de eerste motor waar ik grote hoeveelheden burgerlijke ongehoorzaamheid mee heb bedreven. (lees: zonder rijbewijs 100 keer door het dorp op en neer met 'iets teveel snelheid').

In principe had ik mijn motorhelm aan de wilgen gehangen, maar als ik hem kan pakken dan doe ik het 8-)

Komt ie:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #24436  door martijn76
 
Geen vervuiling hoor zo'n dikke 6 cilinder, gaaf. Ga je die zelf opknappen dan?
 #24437  door Theo
 
Eerst maar eens binnen zien te harken, dat zal nog een hele opgave worden.

Maar in eerste instantie zou ik hem inderdaad helemaal willen opknappen, maar als hij daarvoor compleet gestript moet worden dan weet ik niet of ik dat zie zitten. Motorisch schijnt hij in orde te zijn, het blok is jaren geleden gereviseerd. Dat is het belangrijkste voor mij eigenlijk, hij moet betrouwbaar zijn.

We zullen zien wat het wordt.
 #24438  door Machiel
 
Knettervet, die CBX! Heel benieuwd hoe dat in het echt klinkt.
 #24440  door Theo
 
viewtopic.php?f=9&t=169" onclick="window.open(this.href);return false;

Graag Martijn zijn topic weer met rust laten nu ;)
 #24494  door martijn76
 
Ik had nog een set echte remklauwen liggen waar ik niks meer mee ga doen, maar wel wat geld opleverd. Vandaag opgehaald, worden ze gebruikt voor een e30 V8 project van vader en zoon. Aangezien ik daar stik jaloers op ben, werd de prijs meteen verdubbeld... zal ze leren :mrgreen:
 #24502  door Theo
 
Een E30 met V8 is een ding waar je hebberig van wordt inderdaad, weinig kilo's met heul veul pk's is altijd leuk. Ik heb ooit een motorloze E39 540i overgenomen van iemand die motor en en (zes-) bak ging inbouwen in een E30 drifter, dat werd ook een lekker projectje.

Ik ben er trouwens achter dat een E30 qua motorswappen met afstand de leukste auto is, die dingen wegen niks en ècht alles pas erin. M20, M30, M50, V8-en M-blokken, je legt het erin op de juiste motorsteunen en het past gewoon. Jammer dat ze ondertussen zo duur zijn geworden, een goeie E30 325i is duurder dan een volle E34 540i.
 #24503  door martijn76
 
Bijna net zo vet als een dikke m30. Tegenwoordig veel te duur inderdaad, maar ach wij hebben de tijd van een 325i voor 1500 euro dan ook nog meegemaakt.
Het vader-zoon gebeuren maakte mij vooral jaloers, ;)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10