E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #20860  door epmans
 
En deze is ook nog leuk aangekleed aan de buitenkant, de anderecspiegels, M bumper en de rundspeichen wielen maken er net wat leukers van. Je schrijft al over sportstoel met halfleder bekleed en dat verraadt toch wel dat dit een compact met extra is. Is het een 23ti??

ik heb paar maanden terug een 316i compact aangeboden gekregen en gekocht. Daar rijdt nu een oomzegger mee in Zuid Frankrijk en als hij terug is, verkoop ik hem. Maar hoewel een instapper is het een koddig ding met een kont waar ik nog steeds aan wennen moet. Na wat belangrijke punten vernieuwd heeft hij er samen met zn vriendin al duizenden kms heel fijn mee gereden.

Veel knutsel- en rijplezier ermee.
 #20861  door Theo
 
Leuk dingetje Martijn, die eerste type Compakkies zijn leuke karretjes om te zien (in tegenstelling tot dat opvolgende model), zeker met die leuke M-bumpers en zo.

Als je hem ooit gaat slopen wil ik het stuurhuis wel :mrgreen:
 #20863  door martijn76
 
Bedankt. De laatste jaren begon ik een onverprutste e36 met M bumpers al wat meer te waarderen, zeker de tourings, maar de Compact eigenlijk nooit serieus overwogen.
Ik denk als zovelen, echt geliefd is/was ie niet.
Het is een 318IS, geen 323i die gaan de e30 achterna qua prijs en inmiddels ver boven het budget wat ik er voor uit wilde trekken.
De m44 is een bekend blok voor mij, tenminste de voorganger hiervan en dit rijdt gewoon prima icm 1150kg.
Het M-pakket, de kleur, de halfleren sportstoelen, M-stuur, Hifi speakers, zwarte hemeltje, etc maken het gewoon een hele leuke wagen, met als bonus dat de beste man hem in 1997 zelf heeft besteld (en er vervolgens een half jaar op moest wachten..). Hij rijdt nu in een nieuwe GLA, waarschijnlijk z'n laatste auto zei hij.

Ik ga er weinig aan doen, ja goed onderhouden en misschien ooit eens de einddemper verruilen voor iets deftigers, maar that's it.
En zeker niet slopen theo! :)
 #20869  door easy rider
 
'T is natuurlijk niet persoonlijk bedoeld maar ik vind de compact thuis horen in de categorie "ontwerpfout".

De designers zijn vooraan begonnen en ergens ter hoogte van het achterwiel zijn ze helemaal de weg kwijt geraakt. Ook kan het zo zijn zijn geweest dat het geld op was tegen de tijd dat men de achterkant moest ontwerpen want eigenlijk heeft deze auto helemaal geen achterkant, dat wil zeggen: geen BMW achterkant in elk geval. Het is dan ook een van de eerste hybride auto's, u weet wel: je hebt iets zinvols en dan plak je er omwille van het iets willen doen omdat het moet een onzinnig deel aan vast, in dit geval de achterkant of zo men wil GEEN achterkant.

Elke auto en zeker een BMW MOET een achterkant hebben waarbij de achterkant van de E34 Touring mijns inziens de mooiste is. Het is dan voor mij in ieder geval de mooiste dikke reet die ik ooit gezien heb. Zo kan ik mij dan ook niet voorstellen dat deze compact een goede gewichtsverhouding heeft door het gebrek aan kilo's aan de achterkant maar ik kan mij natuurlijk sterk vergissen want zo zijn er ook ooit auto's ontworpen die de motor achter de achteras hadden en daar kon je zelfs mee racen.
 #20872  door martijn76
 
Niks persoonlijks maar ik ga je auto effe afzeiken en het topic verneuken... Nee hoor, geen probleem.
Dat je het concept hatchback niet begrijpt geeft niet, maar vraag daar dan naar. Ik kan je verzekeren dat ie een achterkant heeft, helemaal geen last van tocht.
 #20873  door ivo
 
Leuke wagen in een te gekke kleur!
We hebben zelf een tijdje een 318Ti gehad en geweldige combi in die E36. Hier ga je veel plezier aan hebben.
 #20876  door martijn76
 
Dat merkte ik ook tijdens de proefrit, gaat vlot mee en qua wegligging vergelijkbaar met de e30, iets steviger eigenlijk. Ik was in ieder geval heel positief verrast.
Gisteren het leer behandeld met Effax balsem, ontdekt toen ik iets zocht voor m'n motorpak en blijkt superspul voor leder.
Binnenkort wel een keertje herhalen, want ik geloof niet dat dit vaak gebeurd is. (Nadeel van een garage onderhouden auto?)
Vandaag op het gemak bezig met het exterieur; wasssen, kleien, polijsten en na deze late lunch in de wax.
 #20878  door martijn76
 
Ik ben tevreden 8-)
1e x polijsten.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #20879  door Theo
 
Ik vind het altijd weer knap dat iemand zo'n 'gevonden autootje' op de kop tikt. Eerste eigenaar, altijd binnen gestaan, een soort lot uit de loterij. Mijn auto's hebben altijd 12 eigenaren, wat roest en her en der een deukje. Misschien ben ik gewoon niet zo goed in auto's kopen.

Nu nog even een foto van zijn achterkant Martijn, ik ben eigenlijk wel benieuwd hij nou geheel open van achteren is of niet.
 #20884  door martijn76
 
Jij bent weer veel beter in verkopen dan ik, zonder verlies dus ;) .
Maar, dit was inderdaad gewoon geluk. Slechte foto's, wat spelfouten en de zoekenden haken af.
Een week eerder was ik bij zo'n zelfde advertentie gaan kijken, 'alleen wat gebruikssporen' en dan zit een deuk en scheur in de gril en bumper, dat kan ook.
In de e30 tijd moest ik wel eens 10-15 auto's bekijken, nu was nr 3 al raak, dat scheelt een hoop tijd en frustratie.
Het kontje:
Hele dikke compacte achterkant.jpg
Ik zit toch stiekum al te zoeken naar een Eisenmann, dubbele pijpjes maken de kont af en komt ook het gehoor ten goede.


Kunstwerkje met hulp van de natuur:
Regenkunst.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10