E34Forum.nl

 #18414  door Vincent
 
Gisteravond had ik de moed, tijd en zin om de sleepring van het stuurwiel eindelijk eens te gaan verwisselen. Bij het demonteren viel me echter op dat het kleine torxboutje wat het blauwe kabeltje van de claxon aan het stuurwiel bevestigd los was en kon ik uiteindelijk met een tangetje er zo uit trekken. Een ander torxboutje hielp niet en kwam ik tot de conclusie dat het schroefdraad niet helemaal meer lekker was.

Kortom, mijn zo goed als nieuwe lederlenkrad moest ik weer gaan verwisselen voor m'n oudere stuurwiel waarvan het schroefdraad wel in orde is. Hoewel het leder van mijn oude stuurwiel nog overal gaaf en redelijk netjes is, is deze wel een stuk meer "gebruikt" :cry:

Zou dit de oorzaak kunnen zijn van de foutmelding in de airbag wellicht? Voor de zekerheid heb ik ook maar een andere sleepring gemonteerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #18448  door JerunK
 
Is een zelftappende schroef met een iets andere of dikkere spoed misschien een optie of is dat op die plek geen oplossing?
 #18450  door Vincent
 
Dat is een goed idee, bedankt voor de tip. Eigenlijk zoiets simpels en dat ik daar niet aan gedacht heb. Wat moet ik toch zonder dit heerlijke forum, dan zou ik een verloren schaapje op de heide zijn of zoiets :mrgreen: