E34Forum.nl

 #19063  door flash
 
Bij mn M5 heb ik gezien dat de tank aan het roesten is op de naad (90L, metaal dus).

Een originele nieuwe kost op zn goedkoopst 750 euro, wat me eigenlijk wel te veel is. Ik denk dat de oude wel gestraald en gecoat zal kunnen worden, maar ben eigenlijk benieuwd of er geen kwaliteitsvolle aftermarket modellen bestaan?
 #19070  door Brunoe34
 
Dit moet ik in de gaten houden. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met de mijne. We hebben onlangs een 525i afgebroken en ik heb even overwogen om die kunststof tank te monteren. Toch maar niet gedaan omwille van de afwijkende inhoud (originaliteit, wat met de benzinemeter, ...?)
 #19072  door ivo
 
Ik ben die nog niet tegengekomen. Heb er 1 op voorraad liggen in goede staat, denk 3-4jr geleden voor het laatst nog 1 verkocht. In goede en bruikbare staat worden ze zeldzaam.
Demonteren en conserveren is dan de enige optie naast de aanschaf van een nieuwe. Als je dan alles los hebt, wat een klusje is dat goed te doen is op een brug, controleer en vervang dan waar nodig de ontluchtingsleidingen van de tank en ri. ontluchtingspotje en tankhals. Achter de wielkuip kom je na die jaren veel troep tegen.