E34Forum.nl

 #19237  door Coach
 
Ik heb in de Touring zo'n mooi dubbel schuifdak, alleen hij gaat niet (meer) open. Behalve een hoop geratel gebeurt er verder niks. Ik heb wel een mooi sleuteltje om het dak handmatig te openen volgens mij. Wat kan er aan de hand zijn?
 #19238  door epmans
 
Die sleutel is meer bedoeld om het dak te sluitel als het niet meer werkt en je het wilt sluiten. Het gaat ook best zwaar heb ik eens ervaren dus nodigt niet uit om met de sleutel te openen. Mijn sleutel draaide ik helemaal tot een wokkel, zo zwaar!
Waarcer aan de hand is weet ik niet maar klinkt als tandwiel wat niet grijpt.
 #19260  door MV525i
 
Hoewel geratel mij doet vermoeden dat een of meerdere tandwielen naar de tandarts moeten zou je kunnen beginnen met de zaak te resetten. Met resetten kan 'het dak' zijn nulpunten weer vinden. Simpel uit te voeren: plm 10 sec de middelste knop ingedrukt houden.

Als dat niet helpt dan wordt het de tandarts>>> revisie. Vaak een gebrek aan onderhoud en smering van de lopende delen, meestal in combinatie met weinig gebruiken van het dak.

Meer info: viewtopic.php?f=43&t=14" onclick="window.open(this.href);return false;
 #19262  door Coach
 
Poging waard; thanks!