E34Forum.nl

 #19350  door Vincent
 
Wellicht weet iemand daar zo een antwoord uit z'n mouw te schudden. Tijdens het rijden gaf ik richting aan en normaal hoor je het welbekende klikgeluid waarop het betreffende pijltje in het instrumentenpaneel meeknippert. Nu bleef echter het pijltje groen branden en hoorde je het klikgeluid niet. Bleek dat de knipperlichten aan één zijde bleven branden. Heel mooi zo'n US-spec achtige beeld van je E34, maar het klopt natuurlijk niet.

Eén keer bleef de boel branden totdat ik de betreffende zekering eruit trok. Zekering erin en alles deed het weer netjes. Andere keer na afsluiten en openen deed de boel het weer. Wat zou het kunnen zijn? Wanneer de boel niet blijft "hangen" doen richtingaanwijzers beide kanten op zoals het hoort. Als aan één kant wel de boel blijft "hangen" doet de andere kant het wel gewoon.
 #19390  door Ruck
 
Lijkt me idd het knipperlichtrelais, weet niet precies hoe dat bij BMW zit? Misschien via die licht module ofzo?

Miss is die "zekering" wel het relais en moet je die gewoon vervangen

Zoon relais kan wel eens blijven "plakken"
 #19391  door Vincent
 
Bedankt voor de hint. Er zit een relais (langwerpig blokje) naast de checkcontrole module in de zekeringkast. Deze voel je ook knipperen als de knipperlichten aanstaan. Een vervangende is reeds aangevraagd. Ben benieuwd.
Of de knipperlichten aan de lichtmodule hangen weet ik niet zeker. Dacht dat deze alleen de status van diverse verlichting in de gaten hield.
 #19394  door Theo
 
Ik had onlangs problemen met de 'crash alarm geber' een ralais wat de knipperlichten aanzet bij een klapper.

Bij mij gingen de knipperlichten spontaan knipperen tijdens het rijden, een totaal andere klacht dus. Maar je weet nooit, ik was geholpen met een ander relais.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.