E34Forum.nl

 #19507  door JerunK
 
Kort nadat ik mijn touring kocht eind 2009 ben ik begonnen allerlei verbeterpunten na te lopen en te fixen. Eén van die dingen die ik al vrij snel heb gedaan, is het vervangen van de gasveren van de achterklep.
Waar ik mij vanaf de montage van de nieuwe gasveren aan heb geërgerd is het feit dat de klep zwaar omhoog gaat. De gasveren houden de klep netjes omhoog, maar alleen maar nadat ik de klep zelf handmatig tot de eindstand heb open gezet. Dat laatste stukje gaat nooit vanzelf. Bij warm weer gaat het wat makkelijker. Is dit normaal?
En als dat niet normaal is, wat is er dan niet in orde?
 #19508  door danny-ex-touringE34
 
Heb hetzelfde probleem (en de klep is wel zwaar, krijg hem met moeite het eerste stuk omhoog).
Mijn gasveren zijn al wat zwak aan 't worden; kreeg laatst de klep bijna op m'n kop.
Nieuwe veren niet echt een verbetering dan? Groeten, Danny
 #19510  door Ruck
 
Bij mij is het ook hetzelfde verhaal, nieuwe veren erop. Hij blijft mooi openstaan, maar om hem eerst op de punt te krijgen is minder mooi
 #19512  door JerunK
 
dannytouringE34 schreef:Heb hetzelfde probleem (en de klep is wel zwaar, krijg hem met moeite het eerste stuk omhoog).
Mijn gasveren zijn al wat zwak aan 't worden; kreeg laatst de klep bijna op m'n kop.
Nieuwe veren niet echt een verbetering dan? Groeten, Danny
Nieuwe veren waren zeker een verbetering: klep bleef eerst maar net openstaan, een windvlaagje en je kreeg -em op je kop. Nu kan het best waaien: gebeurd niets mee. Wat me echter stoort is dat je niets aan de veren lijkt te hebben het eerste stuk. Dat is natuurlijk onzin, maar soepeltjes gaat het allemaal niet en dan dat naduwen de laatste 20 cm. Moet echt, anders stoot ik mijn hoofd. Hier moet toch iets op te verzinnen zijn...