E34Forum.nl

 #19516  door Coach
 
Volgens mij had ik hier al het een en ander over gelezen op het forum, maar ik kan het niet terug vinden. Probleem is het volgende: als de motor koud is start hij soepel na het voorgloeien. Als ik met de auto gereden heb en de motor is warm, start ie moeizaam. Tot op heden start ie dan wel in een grote rookwolk, maar dat gaat natuurlijk een keer mis. Wat is er aan de hand?
 #19518  door ivo
 
Ik heb geen verstand van de TDS, maar speelt hier niet het verhaal van het terugslagklepje in de aanvoer? In jouw topic staat dat je dat ding al ingebouwd hebt maar dat ie ook nog ergens een lekkage had/heef?
 #19519  door Coach
 
Nee, dat is geen probleem meer. Hij had/heeft wel een lekkage ergens bij de inspuitpomp volgens mij. Ik kan het niet meer goed zien.
 #19522  door easy rider
 
Voor de liefhebbers dan nog 1 maal.

BMW heeft er voor gekozen om tijdens het opstarten van een WARME M51 motor niet voor te gloeien en de opvoerpomp in de tank uit te schakelen. Voorgaande heeft dan als effect dat als de injectiepomp wat slijtage heeft de motor niet direct aan wil slaan en zo kon men dan de eigenaar van de TDS het verhaal ophangen dat zijn injectiepomp vervangen moest worden. Toen der tijd ook al iets van 2500 Euries aan kosten totaal.

Er was eens een slimme Engelsman en die ontwierp de "Hotfix". Deze Hotfix laat de warme motor voorgloeien en tevens laat hij de opvoerpomp in de tank draaien. Probleem opgelost en je kan weer een tonnetje of 3 vooruit.

Maar....gezien jij waarschijnlijk een kleine lekkage aan de injectiepomp hebt kan hij zijn transferdruk verliezen op het moment dat je de auto weg zet. Start je hem dan in warme toestand dan heb je geen druk vanuit de opvoerpomp, transferdruk was al weg en moet opgebouwd worden, de verstuivers komen niet goed op druk en gaan druppels staan spuiten en hopla, een dikke rookwolk tijdens het aanslaan van de motor is het gevolg.
 #19523  door Coach