Afgelopen weekend heb ik de vacuumslang tussen de stationairregelaar en de luchtbalg voor het gasklephuis vervangen. Om wel wat ruimte te maken maar niet het inlaatspruitstuk te hoeven demonteren heb ik het luchtfilter, LMM en de balg verwijderd en de luchtslang naar de dynamo. Om de balg wat makkelijker te kunnen verwijderen heb ik ook de kabel voor de asc-klep en de stekker naar de asc-klep losgekoppeld.
Vervangen van de slang was met het inlaatspruitstuk er nog op wel wat gepriegel, maar verder goed te doen.
Toen alles weer was teruggebouwd heb ik de auto gestart en de slangmontage gecheckt: motor loopt weer mooi rustig stationair: operatie geslaagd.
Alleen blijft het ASC-lampje nu branden. Knopje indrukken maakt geen verschil. Als ik contact aan zet doet de ASC-klep wel de "zelftest", maar het lampje blijft gewoon branden. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Vervangen van de slang was met het inlaatspruitstuk er nog op wel wat gepriegel, maar verder goed te doen.
Toen alles weer was teruggebouwd heb ik de auto gestart en de slangmontage gecheckt: motor loopt weer mooi rustig stationair: operatie geslaagd.
Alleen blijft het ASC-lampje nu branden. Knopje indrukken maakt geen verschil. Als ik contact aan zet doet de ASC-klep wel de "zelftest", maar het lampje blijft gewoon branden. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
e91 325i touring (2008)
e34 525i touring ('96, verkocht)
e28 528i (1986)
Honda XBR 500 (1988, 2x)
e34 525i touring ('96, verkocht)
e28 528i (1986)
Honda XBR 500 (1988, 2x)