E34Forum.nl

 #19991  door Theo
 
Die andere stekker, die tussen motor en draadboom van de auto.

Deze diagnosestekker is om uit te lezen.
 #19992  door Theo
 
dannytouringE34 schreef:
Waar moet ik dan wezen? Groeten, Danny
Onder de rubber afdekking van de stekker die ik omcirkeld heb. Dat is de stekker waarmee de motor aan de draadboom van de auto gestekkerd is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #19993  door Theo
 
Onder dat rubber ziet het er zo uit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #19998  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Theo,
Heb gemeten(nu op de juiste stekker :lol: :lol: ). Volt = 10.9, accupunt 12.2. Overkant 3.5. In jouw stekker zie je de metaalclipjes wel, bij mij zijn de aansluitingen geseald, kan dus de stroom met draaiende motor niet meten. Groeten, Danny
 #20000  door Theo
 
Van 9.6 naar 10,9 er zit schot in de zaak ;)

Dank voor de genomen moeite Danny, hier kan ik wel wat mee denk.

Maar als ik het goed begrijp heb je dus gemeten met losgekoppelde stekker? En dan op pool 20 in de stekker en 'aan de overkant' op pool 20 in de contrastekker? Of begrijp ik je verkeerd?
 #20015  door danny-ex-touringE34
 
Ja ik had de stekker los van de onderhouder. In die (boven)stekker was het 10.9 en op het pennetje 3.5. Kan nog eens kijken of de hele stekker los kan van de bevestiging om dan aan de onderkant te kijken of ik daar wel bij de aansluiting kan.
Daar kom ik niet eerder aan toe dan in het weekend. Kan ook kijken in de rubberen stofkap of ik met een naald door de isolatie heen stroom kan meten, dan blijft de aansluiting compleet en kan de motor draaien. Zoals gezegd: pas in het weekend. Groeten, Danny
 #20017  door Theo
 
Graag Danny, maar doe vooral rustig aan.

De clou zit voor mij eigenlijk in het feit hoeveel stroom er staat op nr 20 als stekker aangekoppeld is en alleen het contact aan staat en als de motor loopt.
 #20102  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Theo. In mijn stekker is punt 20 een zwarte draad. Heb aan de onderkant(de 'kluwe' draden in de rubberkap waren te stug om er bij te kunnen) kunnen meten bij draaiende motor: 8.55v . Jij had het over een geel/rode draad. Als die bij jouw op punt 20 zit, dan is de kabelboom tussen jouw en de mijn auto mogelijk anders. Groeten, Danny
 #20110  door Theo
 
Wederom super bedankt Danny.

Maar wat moet ik nou met die 8,55 volt vraag ik me af, in mijn beleving is stroom in een auto een kwestie van of 12volt of helemaal niks. Lastig.
 #20118  door easy rider
 
Theo schreef:...wat moet ik nou met die 8,55 volt vraag ik me af, in mijn beleving is stroom in een auto een kwestie van of 12volt of helemaal niks. Lastig.
Vaak komen signalen van sensoren en dan heb je kans dat je alles meet vanaf 0 tot 14,4 en dus alles wat daar tussen zit.