Ik gok 4 uurtjes, maximaal, voor de eerste proefstart. Het is ook niet zo dat ik de onderdelen op kan rapen en monteren. Alles wordt eerst nagekeken, schoongemaakt, pakkingen, O-ringetjes vervangen. Eigenlijk zoals het hoort. Ik probeer zelf zoveel mogelijk te monteren en Remco voert dan een inspectie uit. Wordt het echt lastig, dan doet hij het zelf.
En hij doet 't! Da's altijd een spannend moment, maar blijkbaar zit alles goed aangesloten. Inmiddels zitten alle riemen er ook op, de visco-fan, etc. Nu de radiator er weer op, koelsysteem vullen en we kunnen de buitenkant weer op gaan bouwen. Liggen nog een paar dingen te wachten op montage (verwarmde stoelen, PFL spiegels, verlagingsveren en een verlichte cassettehouder), maar dat komt nog wel; da's het leuke werk.
Mooi man, zal een van de weinige M43 motoren zijn die niet lekt bij de deksel van de ketting.
Ben benieuwd hoe die klinkt als alles er weer op zit, zou nog iets stiller moeten zijn volgens mij.
Mooi man, zal een van de weinige M43 motoren zijn die niet lekt bij de deksel van de ketting.
Ben benieuwd hoe die klinkt als alles er weer op zit, zou nog iets stiller moeten zijn volgens mij.
Wat voor verlagingsveren komen er op?
Alle pakkingen zijn nieuw, dus als het goed is lekt ie nergens. En hier zaten de riemen, koelsysteem en zo er nog niet op, dus dat maakt altijd een ander geluid.
Verlagingsveren zijn 4 cm voor en 3,5 cm achter.