E34Forum.nl

 #20397  door ivo
 
Zoals Theo al aangeeft moet die centrale moer los en dan kan je dat profiel verwijderen zodat je ruimte hebt om de leidingen te vervangen.
Op de leidingen komen de O-ringen die richting filterhuis respectievelijk blok gaan en zorgen voor de afdichting.
Olie aftappen zou ik wel doen, want je filterhuis loopt geheel leeg bij verwijderen van de slangen. Al die olie wil je niet in de motorruimte....

Theo heeft ooit eens een paar geweldige links gedeeld, zie de bibliotheek.
Daar staat dit document in:

https://www.bmwtechinfo.com/repair/main ... tm/178.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
 #20416  door Alex Kroeze
 
Bedankt voor de reacties.

Dus de dynamo er af en dan zou je van onderen bij die moer moeten kunnen komen.Ik ga er maar eens van uit dat ik niet zoveel geluk heb dat die los getrild is.De olie er af.Die centrale moer losdraaien en de leidingen los trekken.Dan het oliefilterhuis los draaien en de leiding naar het carter los maken.Dan zou je het oliefilterhuis in zijn geheel met de leidingen er nog aan vast eruit moeten kunnen pakken en dan daar de leidingen van los de nieuwe er opm en dan alles weer monteren?

Alex
 #20576  door Alex Kroeze
 
Slangen vervangen en hij lekt nog.........

Nu zie ik in die hoek bij de bovenste carterpan pakking toch gewoon een stukje groene pakking naar buiten steken.Hoe dat nu kan is me een raadsel maar dat zal dan toch wel de oorzaak zijn.Maar die pakking is niet zo makkelijk te vervangen?

Alex
 #20578  door epmans
 
Carterpan is makkie hoor. Maar die pakking is van metaal! Ik heb er toevallig ook nog 1 of 2 nieuwe lliggen trouwens.
 #20582  door ivo
 
Balen zeg...
Vaak zie je dat er een stukje pakking uitsteekt bij randen/hoeken. Daar zou ik geen zorgen om maken, goed schoonmaken en echt dubbel checken of het daar vandaan komt.
 #20697  door Alex Kroeze
 
Voordat we nu even een motor gaan optakelen maar eerst eens zeker weten dat het daar ook daadwerkelijk is.Dus en ja schiet me maar af aan de buitenkant langs wat vloeibare 2 componenten smurrie er langs gekliederd om te kijken of het minder wordt of stopt.

Amateuristisch jazeker :D

Maar tot nu toe zie ik toch geen olie meer komen.Voor hoelang het duurt in ieder geval.Als het dicht blijft geeft wel een indicatie dat we nu de goede plek te pakken hebben.

Alex
 #20707  door Alex Kroeze
 
Gestopt is het niet maar het is wel aardig minder geworden en het heeft zich nu verplaatst wat meer naar het midden alhoewel je daar weinig aan af kan leiden omdar de olie ovd4 de bodemplaat loopt en de makkelijkste weg zoekt.Het zijn nu nog een paar druppels.

Als we de achter schokbrekers vervangen nog eens kijken of we nu iets beter kunnen zien waar het exact vandaan komt.Dan staat ie toch op een brug.

Alex
 #20711  door Theo
 
Het uiteindelijke doel is dat de motor geen olie meer lekt. Als je diep in de buidel moet gaan tasten om die bovenste pakking te vervangen, dan zou ik het ook lekker proberen met een reep kit aan de buitenkant.

Ik denk dat als je er de tijd voor neemt en de lekkende rand met veel remmenreiniger brandschoon spuit, dat er wel wat eer te behalen valt met kit aan de buitenkant. Maar dan moet je wel de juiste kit of vloeibare pakking weten te vinden (olie- en hittebestendig en zo).

Beetje een lapmiddel en voor de echte sleutelaars en perfectionisten een horrorverhaal, maar wat mij betreft ook gewoon een oplossing. Het is maar een auto.