E34Forum.nl

 #20182  door Coach
 
Bij de 518i werken de mistlampen niet. Ik keek onder de auto en aan beide zijden waren de stekkers er uit gehaald. Da's simpel opgelost, dacht ik nog, maar dat was te simpel. Ik heb op de stekkers gemeten, maar 0,00 volt. De schakelaar is goed, even getest in de tds, de zekeringen zitten er in maar er komt geen stroom door. Werken de lampen net als bij de E30 ook met een relais misschien? Er zal een reden zijn waarom de vorige eigenaar de stekkers er uitgetrokken heeft, maar wat kan het zijn en waar moet ik zoeken?
De auto is namelijk al verkocht, maar ik wil wel graag alles werkend afleveren.
 #20186  door MV525i
 
Mistlampen hebben een eigen relais: K47 en een eigen zekering F7 (15 ampère). En natuurlijk massa.
Relais.gif
mistlampen.gif
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #20187  door MV525i
 
Samengevat: Pin 4 van de lichtschakelaar gaat naar pin 2 van de mistlichtschakelaar (pin 12 is massa). Pin 1 van de mistlichtschakelaar gaat naar pin 8 van relais K47. Pin 2 van relais gaat naar zekering F7 en pin 4 is massa. Van de zekering gaat de plus naar de lampen. Beide lampen hebben een eigen massapunt.
 #20189  door Coach
 
Thanks; enig idee welke kleur deze relais is?
 #20191  door MV525i
 
Coach schreef:Thanks; enig idee welke kleur deze relais is?
Nee maar op het eerste plaatje is te zien waar die zit, die rechthoek bovenaan is een rij zekeringen, dat is dus de linkerkant van je auto, de rechterkant van het plaatje is de voorkant van de auto.

Zou moeten lukken toch?
 #20194  door Coach
 
Relais gevonden en gewisseld, maar helaas. Nada. Ik zie ook geen doorgeknipte kabeltjes etc. Verder zoeken maar weer.
 #20195  door epmans
 
heel stiekum geen of kapotte lampjes?
 #20196  door Coach
 
Lampjes zitten er in, maar was raar dat de stekkers er uit waren getrokken. Zal de lampjes wisselen, misschien is het inderdaad zo eenvoudig.... :(

*edit* helaas, lampjes gewisseld, werkt ook niet. :x
 #20197  door Theo
 
Stomme vraag: je hebt wel de stadslichten of dimlichten ook aan hè?
 #20198  door Coach
 
Haha, zoals ze zeggen: er bestaan geen stomme vragen.
Maar, ja, alles staat aan. Lampje in de tellerbak brandt ook, achter mistlamp werkt wel.