E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #20289  door Restless
 
Hey iedereen!

Zoals te verwachten in dit gedeelte, ben ik nieuw. Ik heb geen E34 (Nog niet) wel een E36, ik had snel een auto nodig en een maat van me wist nog een E36 voor redelijk weinig. Hij ziet er niet heel best uit maar hij rijdt lekker haha. Ik ben 23 jaar en woon in Brabant.
Ik heb al een tijdje de E34's in het oog, echter zijn er 3 eisen die ik heb, dit zijn namelijk; Een zes cilinder (een 1.8 lijkt me ook te klein voor een E34 niet?), airco, en cruise control. Ik heb gelezen dat je cruise control achteraf in kunt bouwen. Ik weet alleen niet of de cruise control van bijv een E32 er op past? En of de kabels er altijd liggen ed.
Het liefst zou ik een E34 hebben in de dat metallic paars. Dat vind ik veruit de aller mooiste kleur, echter heb ik die nul voorbij zien komen haha.

Groetjes!
 #20291  door MemphisBmw
 
Welkom op het gezelligste forum met veel info en leermomenten voor een E34 maar ook E36 :mrgreen:
Ik heb dan wel geen E34 maar ben wel een BMW liefhebber :D
 #20293  door Coach
 
Welkom op het forum! En als je denkt dat een 4 cilinder te licht is voor een E34 maak je dezelfde fout als ik.
Lees mijn topic over mijn 'nieuwe' E34 maar eens!
En die paarse die je zoekt; die heb ik! Tenminste, als je techno-violet bedoelt. Kijk maar eens hier.
Afbeelding
 #20294  door Coach
 
MemphisBmw schreef:Ik heb dan wel geen E34 maar ben wel een BMW liefhebber :D
Laat ik nou toevallig een prachtig exemplaar te koop hebben!
Afbeelding
:D
 #20295  door Restless
 
Coach schreef:Welkom op het forum! En als je denkt dat een 4 cilinder te licht is voor een E34 maak je dezelfde fout als ik.
Lees mijn topic over mijn 'nieuwe' E34 maar eens!
En die paarse die je zoekt; die heb ik! Tenminste, als je techno-violet bedoelt. Kijk maar eens hier.
Afbeelding
Ja of Daytona Violet, weet niet of dat het zelfde is haha. En ja een 6 cilinder loopt zo lekker stil hé haha. En een 1.8 vinden met airco en cruise control wordt waarschijnlijk moeilijker niet?
 #20296  door Restless
 
Coach schreef:
MemphisBmw schreef:Ik heb dan wel geen E34 maar ben wel een BMW liefhebber :D
Laat ik nou toevallig een prachtig exemplaar te koop hebben!
Afbeelding
:D
Mooie kleur! Ik lees dat het verbruik van een 2.0 nagenoeg hetzelfde is als de 2.5, wat voor verbruik heeft z'n 1.8 dan?
 #20298  door Coach
 
Restless schreef:Mooie kleur! Ik lees dat het verbruik van een 2.0 nagenoeg hetzelfde is als de 2.5, wat voor verbruik heeft z'n 1.8 dan?
Een 2.0 gebruikt - gevoelsmatig althans, ik heb het nooit echt gemeten - meer dan een 2.5, zo kreeg ik de indruk. Waarschijnlijk omdat hij om dezelfde prestatie te leveren harder moet werken. Maar da's puur gevoel hoor.
Mijn 1.8 gebruikt zo'n 1 op 12, afhankelijk van je rechtervoet en hoe wild je er mee rijdt. Vandaag heb ik met een E30 op een trailer erachter vanuit Duitsland gemiddeld zo'n 80 km/h gereden en nog geen kwart tank benzine verbruikt.
En een 6 cilinder loopt inderdaad rustiger, een 8 cilinder nog rustiger, maar de prestaties van een 1.8 vallen absoluut niet tegen, de motor loopt ook rustig bij een kruissnelheid van 130 km/u. Je kunt er even lekker in 'cruisen' als in een 6 cilinder. Overigens; als je echt een E34 liefhebber bent, maakt die motor niet zoveel uit. Het gaat er om dat je 'm hebt! :D
 #20299  door Restless
 
Coach schreef:
Restless schreef:Mooie kleur! Ik lees dat het verbruik van een 2.0 nagenoeg hetzelfde is als de 2.5, wat voor verbruik heeft z'n 1.8 dan?
Een 2.0 gebruikt - gevoelsmatig althans, ik heb het nooit echt gemeten - meer dan een 2.5, zo kreeg ik de indruk. Waarschijnlijk omdat hij om dezelfde prestatie te leveren harder moet werken. Maar da's puur gevoel hoor.
Mijn 1.8 gebruikt zo'n 1 op 12, afhankelijk van je rechtervoet en hoe wild je er mee rijdt. Vandaag heb ik met een E30 op een trailer erachter vanuit Duitsland gemiddeld zo'n 80 km/h gereden en nog geen kwart tank benzine verbruikt.
En een 6 cilinder loopt inderdaad rustiger, een 8 cilinder nog rustiger, maar de prestaties van een 1.8 vallen absoluut niet tegen, de motor loopt ook rustig bij een kruissnelheid van 130 km/u. Je kunt er even lekker in 'cruisen' als in een 6 cilinder. Overigens; als je echt een E34 liefhebber bent, maakt die motor niet zoveel uit. Het gaat er om dat je 'm hebt! :D
Het 'probleem' is alleen dat er meestal op de 1.8's weinig zit qua opties. Als ik in Nederland ga kijken en er zit standaard airco en cruise control op, ben ik al z'n 5000 euro kwijt. Als ik dan in Belgie of Duitsland kijk, zit je op de helft, en heb je een 2.5 handbak..
 #20300  door Coach
 
Op mijn Touring zit zowel airco als cruise-control. En onlangs kwam ik er geloof ik nog zo een tegen op Marktplaats. Maar dat is ook een Touring.

*edit* never mind; die is inmiddels ook al verkocht. Kostte ook maar € 899,=
 #20301  door epmans
 
welkom en veel plezier op dit forum.

ik meng me ook maar even in de discussie.
Ik rijd nu met een 518i touring. In februari gekocht, recent gekeurd en te koop gezet maar er weer uit gehaald omdat ik hem nog even nodig hebt ivm de beschikbare ruimte en een trekhaak. Normaliter rijd ik in een 530i touring (kleine V8). Dus rijd nu de zwakste E34 met benzinemotor en dat scheelt toch heel veel.
Maar heel eerlijk zeg ik dat ik er wel lekker in rijd. Hij verbruikt uiteraard veel minder, weegt minder en dus is de wegenbelasting lager. Tot zover het financiële deel.
Recent heb ik mn 530iT een paar km verplaatst en dán merk je echt wel dat dit een veel lekkerder auto is. Het even gasgeven doet (uiteraard) veel meer en het (geringere) motorgeluid is echt veel mooier.
Maar ik blijf er wel bij dat de 18 fijn rijdt, maar minder snel, minder geluidsarm, etc. Hij komt gewoon lekker met het verkeer mee.

Deze 518i touring is te koop maar die wil je blijkbaar toch niet en dat is niet raar, volg je gevoel en ga voor een R6.
Heb ook een 535i te koop maar hierin ontbreekt de cruise control en waarom de airco niet werkt weet ik niet, ik rijd er weinig kms mee en heb dan toch het schuifdak open.
Dan heb ik nog een 520iA te koop. Deze heeft ook geen cruise control, maar wel airco. Ik weet zo niet of cruise control is voorbereid.
De auto's staan niet actief te koop, dus je zult geen advertentie vinden. Gewoon even drukken op mijn profiel en dan email zenden.