E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #20302  door Restless
 
epmans schreef:welkom en veel plezier op dit forum.

ik meng me ook maar even in de discussie.
Ik rijd nu met een 518i touring. In februari gekocht, recent gekeurd en te koop gezet maar er weer uit gehaald omdat ik hem nog even nodig hebt ivm de beschikbare ruimte en een trekhaak. Normaliter rijd ik in een 530i touring (kleine V8). Dus rijd nu de zwakste E34 met benzinemotor en dat scheelt toch heel veel.
Maar heel eerlijk zeg ik dat ik er wel lekker in rijd. Hij verbruikt uiteraard veel minder, weegt minder en dus is de wegenbelasting lager. Tot zover het financiële deel.
Recent heb ik mn 530iT een paar km verplaatst en dán merk je echt wel dat dit een veel lekkerder auto is. Het even gasgeven doet (uiteraard) veel meer en het (geringere) motorgeluid is echt veel mooier.
Maar ik blijf er wel bij dat de 18 fijn rijdt, maar minder snel, minder geluidsarm, etc. Hij komt gewoon lekker met het verkeer mee.

Deze 518i touring is te koop maar die wil je blijkbaar toch niet en dat is niet raar, volg je gevoel en ga voor een R6.
Heb ook een 535i te koop maar hierin ontbreekt de cruise control en waarom de airco niet werkt weet ik niet, ik rijd er weinig kms mee en heb dan toch het schuifdak open.
Dan heb ik nog een 520iA te koop. Deze heeft ook geen cruise control, maar wel airco. Ik weet zo niet of cruise control is voorbereid.
De auto's staan niet actief te koop, dus je zult geen advertentie vinden. Gewoon even drukken op mijn profiel en dan email zenden.
Wat verbruikt die 520 gemiddeld? Ik rij er iedere dag een kleine 30km mee naar het werk (15 heen en 15 terug) en daarna boodschappen oid, is dat slecht voor het blok? Er zijn een aantal blokken die dat niet zo leuk vinden haha.

Edit: Ja ik vind de Touring wel gaaf, maar de sedan uitvoering vind ik zo vet haha. Een automaat is overigens ook niet erg, daar lig ik niet wakker van. Maar met mijn rechtervoet is cruise control echt nodig, de E36 die ik heb is een 1.6 maar daar als ik daar sportief mee rij haal ik er ook 1 op 9/10 uit..
 #20303  door Coach
 
Voor de jonge liefhebbers ie een sedan natuurlijk ook veel mooier ;)
Op die 30 km die je dagelijks rijdt zal een cruise control weinig effect hebben ten opzichte van zelf schakelen, denk ik. Op kleine stukjes ligt het verbruik van een 6 cilinder over het algemeen wat hoger, zeker in combinatie met een automaat.
Een van de leden van het forum heeft overigens een 525i sedan te koop, handgeschakeld te koop. zit wel (roest) werk aan, maar voor de juiste prijs is het een goede investering.
 #20304  door Restless
 
Coach schreef:Voor de jonge liefhebbers ie een sedan natuurlijk ook veel mooier ;)
Op die 30 km die je dagelijks rijdt zal een cruise control weinig effect hebben ten opzichte van zelf schakelen, denk ik. Op kleine stukjes ligt het verbruik van een 6 cilinder over het algemeen wat hoger, zeker in combinatie met een automaat.
Een van de leden van het forum heeft overigens een 525i sedan te koop, handgeschakeld te koop. zit wel (roest) werk aan, maar voor de juiste prijs is het een goede investering.
Ik heb echt nul ervaring met roest en dergelijke, vervang liever kleine dingen aan het blok, dan dat ik zelf aan de roest ga knutselen haha. Wie is dat lid? Misschien dat ik hem even een bericht stuur. En ik maak stiekem na werk veel kilometers, als ik avond's ff snel iets ga halen met m'n vriendin ofso, is de kans groot dat ik er 100km opzet bijvoorbeeld.
 #20309  door MemphisBmw
 
Weet dat jij er een te koop hebt Coach ;) maar om met een 518i te gaan rijden en dan veel km te moeten maken dat doe ik haar niet aan!

Ok iets meer comfort maar de benzine prijs is niet leuk als je 50 dkm per jaar ermee rijd, dan blijf ik liever in mijn E36 touring rijden en zo nu en dan nog PPO in de tank gooien zodat ze nog rustiger en stiller rijdt 8-)
Die van mij gaat ook niet weg.... Word in Augustus roest aangepakt en helemaal overgespoten :D
 #20314  door Coach
 
MemphisBmw schreef:Weet dat jij er een te koop hebt Coach ;) maar om met een 518i te gaan rijden en dan veel km te moeten maken dat doe ik haar niet aan!
Na het Duitse avontuur heb ik vandaag eigenlijk min of meer besloten om 'm toch maar niet weg te doen. Sowieso vind ik dat adverteren strontvervelend en de vriendin rijdt wel lekker op die korte afstandjes hier in de buurt. Lekker zuinig en er kan een hoop in; zoals een fiets, vandaag. Toch wel makkelijk.
Restless schreef:Ik heb echt nul ervaring met roest en dergelijke, vervang liever kleine dingen aan het blok, dan dat ik zelf aan de roest ga knutselen haha. Wie is dat lid? Misschien dat ik hem even een bericht stuur. En ik maak stiekem na werk veel kilometers, als ik avond's ff snel iets ga halen met m'n vriendin ofso, is de kans groot dat ik er 100km opzet bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee hoe ernstig het roest probleem is, dat kun je beter zelf beoordelen. Ik zal 'm even inseinen; dan neemt ie vanzelf wel via dit forum contact op. En een 525i rijdt gewoon heerlijk; heb er zelf ook nog een - een automaat - maar het gas intrappen en wegvliegen is toch wel erg leuk.
 #20329  door Restless
 
Coach schreef:
MemphisBmw schreef:Weet dat jij er een te koop hebt Coach ;) maar om met een 518i te gaan rijden en dan veel km te moeten maken dat doe ik haar niet aan!
Na het Duitse avontuur heb ik vandaag eigenlijk min of meer besloten om 'm toch maar niet weg te doen. Sowieso vind ik dat adverteren strontvervelend en de vriendin rijdt wel lekker op die korte afstandjes hier in de buurt. Lekker zuinig en er kan een hoop in; zoals een fiets, vandaag. Toch wel makkelijk.
Restless schreef:Ik heb echt nul ervaring met roest en dergelijke, vervang liever kleine dingen aan het blok, dan dat ik zelf aan de roest ga knutselen haha. Wie is dat lid? Misschien dat ik hem even een bericht stuur. En ik maak stiekem na werk veel kilometers, als ik avond's ff snel iets ga halen met m'n vriendin ofso, is de kans groot dat ik er 100km opzet bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee hoe ernstig het roest probleem is, dat kun je beter zelf beoordelen. Ik zal 'm even inseinen; dan neemt ie vanzelf wel via dit forum contact op. En een 525i rijdt gewoon heerlijk; heb er zelf ook nog een - een automaat - maar het gas intrappen en wegvliegen is toch wel erg leuk.
Ik ben benieuwd, heb er nog nooit in gereden dus ik kan er niet over oordelen, denk wel dat omdat ik hem zo vet vind, hij ineens beter rijdt haha.
 #20343  door easy rider
 
Welkom Restless,

Veel plezier op het forum.
 #20349  door epmans
 
Restless schreef:
Wat verbruikt die 520 gemiddeld? Ik rij er iedere dag een kleine 30km mee naar het werk (15 heen en 15 terug) en daarna boodschappen oid, is dat slecht voor het blok? Er zijn een aantal blokken die dat niet zo leuk vinden haha.
.
Ik heb geen (recente) ervaring om verbruikscijfers te kunnen noemen. Heel veel hangt uiteraard ook af van je rijstijl en of je veel moet stoppen bij stoplichten. Ook het hedendaagse wegenbouwen met 600 rotondes op 30km maakt autos niet zuiniger.
In 1999/ 2000 heb ik voor het laatst een 520 als daily gereden maar wat het verbruik was en handbak of auotmaat dat weet ik allemaal niet meer. Je kunt natuurlijk ook reviews vinden op autoweek!
 #20357  door Restless
 
epmans schreef:
Restless schreef:
Wat verbruikt die 520 gemiddeld? Ik rij er iedere dag een kleine 30km mee naar het werk (15 heen en 15 terug) en daarna boodschappen oid, is dat slecht voor het blok? Er zijn een aantal blokken die dat niet zo leuk vinden haha.
.
Ik heb geen (recente) ervaring om verbruikscijfers te kunnen noemen. Heel veel hangt uiteraard ook af van je rijstijl en of je veel moet stoppen bij stoplichten. Ook het hedendaagse wegenbouwen met 600 rotondes op 30km maakt autos niet zuiniger.
In 1999/ 2000 heb ik voor het laatst een 520 als daily gereden maar wat het verbruik was en handbak of auotmaat dat weet ik allemaal niet meer. Je kunt natuurlijk ook reviews vinden op autoweek!
Okay, bedankt voor je bericht, ik ben benieuwd of ik iets vind hier op het forum wat wel iets lijkt, koop het liefst van het forum natuurlijk!
 #20365  door Ruck
 
Ik zie dat er al een hele discussie geopend is. :D Ondanks dat alsnog welkom op het forum!

Veel leer en leer plezier