E34Forum.nl

 #20319  door stef
 
Hallo ,

Mijn temperatuur meter staat als de motor warm heeft tussen het blauw en de helft van de meter , normaal moet de wijzer in het midden staan dacht ik toch.
Dus mijn eerste gedachte thermostaat staat open , nieuw gemonteerd oude was niet stuk , ook een klein gaatje geboord in de thermostaat ,zou dat de lucht beter
weg kan , warm laten draaien juist hetzelfde .
Dus de bruine stekker van de sensor getrokken en de draad verbonden met de massa dus nu moet de meter volop in het rood staan , terug juist hetzelfde , daarna tellerbak eruit een andere temperatuur meter
gemonteerd , terug hetzelfde . de teller bak die ik eens mocht gebruiken gemonteerd maar deze werkt niet komt enkel code op de display .

Ik denk dat mijn tellerbak stuk is dan ???
AL gezocht op 2dehands daar ééntje gevonden die werkt verteld die persoon , maar de tellerbak is van een 525i en de mijne is een 520i m50b20 motor ,zou
dit lukken ?? En wat met die code??

Grts Stef. ;)
 #20321  door epmans
 
nee die tellerbak gaat niet lukken. de 25 heeft een uitgebreide cockpit met 4 stekkers. Je hebt vast al gezien dat jouw tellerbak er minder heeft.
ik heb er denk ik nog wel een (met pixelverlies) en ik heb een 520iA staan waarvan je de tellerbak zou kunnen monteren. Alleen bij mij op de stoep dan (gemeente Hoorn NH).

wat met de code bedoeld wordt weet ik niet. misschien zit er geen codeerstekker in??? Een soort chip.
 #20322  door Coach
 
Bij de tellerbakken van de E30 en E36 kun je gewoon dat metertje er uit halen en wisselen. Kan dat niet bij een E34 tellerbak?
 #20328  door Theo
 
Waarom zoveel zorgen om een gezonde temperatuur?
 #20331  door stef
 
Maar ik kan niet weten als de motor te warm wordt , als de meter niet hoger komt . ;)
 #20338  door Speedy
 
Is de sensor die de meter in de cockpit aanstuurd nog wel goed?
 #20348  door stef
 
Speedy schreef:Is de sensor die de meter in de cockpit aanstuurd nog wel goed?
Ik heb de stekker afgenomen van de sensor , en het draadje die naar de meter loopt verbonden met de massa , dus normaal moet de meter
volop in het rood staan , doet hij niet , terug de meter voorbij het blauw en een streepje verder .
 #20354  door Speedy
 
stef schreef:
Speedy schreef:Is de sensor die de meter in de cockpit aanstuurd nog wel goed?
Ik heb de stekker afgenomen van de sensor , en het draadje die naar de meter loopt verbonden met de massa , dus normaal moet de meter
volop in het rood staan , doet hij niet , terug de meter voorbij het blauw en een streepje verder .
Ik snap wat je zegt maar weet je wat de ohmse waarde is?
Met uitlezen kan e.e.a naar boven worden gehaald. Je kan ook de meter in de tellebak verwisselen.

Ik lees net dat je de meter al hebt doorgewisseld. dan ga ik steeds meer neigen naar een defecte sensor...
 #20361  door stef
 
Speedy schreef:
stef schreef:
Speedy schreef:Is de sensor die de meter in de cockpit aanstuurd nog wel goed?
Ik heb de stekker afgenomen van de sensor , en het draadje die naar de meter loopt verbonden met de massa , dus normaal moet de meter
volop in het rood staan , doet hij niet , terug de meter voorbij het blauw en een streepje verder .
Ik snap wat je zegt maar weet je wat de ohmse waarde is?
Met uitlezen kan e.e.a naar boven worden gehaald. Je kan ook de meter in de tellebak verwisselen.

Ik lees net dat je de meter al hebt doorgewisseld. dan ga ik steeds meer neigen naar een defecte sensor...

Denk je , zal ik eens vervangen kan nooit geen kwaad he wel jammer dat je er zo slecht aan kan . ;)