E34Forum.nl

 #20527  door Coach
 
Ik heb van Ivo een motortje overgenomen voor het schuif/kanteldak. Gemonteerd en zo 'los' reageert ie netjes op de knop. Als we 'm monteren, dan gebeurt er helaas niks. Hij zoemt even, maar het dak geeft geen sjoege. Alsof het motortje onvoldoende vermogen heeft. Nu is even de vraag: hoort het achterste motortje ook mee te draaien? Want toevallig (?) heb ik bij de achterklep een paar storingen: ineens doet de achterruitwisser het niet meer, de glasplaat ontgrendelt niet meer en misschien draait het achterste motortje ook niet meer mee.
Ik heb uiteraard gelijk de kabelboom links en rechts bekeken, maar zie geen breuken. De kabelboom zit nog netjes in de mantel (voor zover dat iets zegt) en zit zoals het origineel gemonteerd is. De zekeringen heb ik ook al gecheckt, maar geen defecte gevonden. Iemand een idee?
Afbeelding
Afbeelding
 #20529  door Ruck
 
Onder de achterbank zit nog een zekering voor de hele achterklep.. misschien die even checken. (ik zoek hem er even bij)
 #20530  door easy rider
 
Voor zover ik weet hebben die motortjes van het schuif/kanteldak niks van doen met de kabelboom in de achterklep.

Heb je het dak al gereset? Even de schakelaar ingedrukt houden (seconden of 5) dan hoor je 3 maal de motortjes gaan en dan kan je het dak gewoon bedienen.
 #20531  door Ruck
 
Mocht die zekering het probleem zijn, check even nr 37 "heckwischer" 20A (die zit onder de zitting van de achterbank)
Ik dacht dat ik er een foto van had, maar die is kwijt. :roll:
 #20532  door Coach
 
Ruck schreef:Mocht die zekering het probleem zijn, check even nr 37 "heckwischer" 20A (die zit onder de zitting van de achterbank)
Ik dacht dat ik er een foto van had, maar die is kwijt. :roll:
easy rider schreef:Heb je het dak al gereset? Even de schakelaar ingedrukt houden (seconden of 5) dan hoor je 3 maal de motortjes gaan en dan kan je het dak gewoon bedienen.
Bedankt voor de tips; ik ga even kijken.
 #20533  door Coach
 
Reset geprobeerd; inderdaad hoor je de motortjes, maar verder gebeurt er niks....

Zekering check ik morgen even; beetje donker nu.
 #20536  door danny-ex-touringE34
 
Je bent veel met je auto('s) bezig, dat is de hobby. Maar het lijkt of pech je ook wel achtervolgt; veel mankementen en mankementjes. Lijkt me ook wel frustrerend worden. Nog geen neigingen de auto een ' schop ' te geven, hoop ik. Is soms wel even 'verbijten'. Groeten, Danny
 #20540  door Gert
 
Coach schreef:Ik heb van Ivo een motortje overgenomen voor het schuif/kanteldak. Gemonteerd en zo 'los' reageert ie netjes op de knop. Als we 'm monteren, dan gebeurt er helaas niks. Hij zoemt even, maar het dak geeft geen sjoege. Alsof het motortje onvoldoende vermogen heeft.
Misschien is dat wel zo. Zelf ooit al eens zo'n probleem gehad met een schuifdak. Bleek dat het dak dusdanig stroef liep dat het motortje geen prik genoeg had om het dak open krijgen.
WD40 loste alles op, echt waar. Gewoon alle glijbanen en het mechanisme smeren.

Je kan altijd nog rechtstreeks prik op het motortje zetten om zien wat er dan gebeurd. Het nadeel is dan, dat als het dak niet wil, dat het motortje dan doorbrand.

Of er twee motortjes horen te draaien, weet ik niet.
 #20541  door Coach
 
Dank je wel voor je reactie, maar hoe kom ik er met WD40 tussen? Het dak zit dicht en beweegt geen milimeter.
Overigens doet nu de achterruitwisser het weer wel, maar de glasplaat gaat nog steeds niet open. Alle zekeringen - ook onder de bank - zijn goed.
 #20542  door Speedy
 
Ik zou toch eens gaan meten. Het is heel goed mogelijk dat je als nog een draad breuk hebt achterin. Draden zitten deels verstopt in het dak en daar gaan ze juist breken na al die jaren.