E34Forum.nl

 #20543  door danny-ex-touringE34
 
Edit Coach: "" maar de glasplaat gaat nog steeds niet open "". Het probleem is dan een draadbreuk in de rechter kabelboom. Heb hetzelfde probleem, dat soms 'weg' is als de klep helemaal open staat en dan de ontgrendelingsknop wordt bediend.
Kabelboom bij het scharnier in mekaar drukken; kans dat de breuk even hersteld wordt.
Anders zit er niets anders op dan de klepbekleding te demonteren, waarbij je 2 parkerbevestigingen bij het wissermechanisme zal moeten vernielen. Anders komt het daar niet los van het frame.
Achter dit plaatje
tn_achterklep 003.JPG
zitten de 2 parkers(bij mij al stuk)
tn_achterklep 001.JPG
tn_achterklep 002.JPG
Heb je de bekleding weg, dan een stroom punt zoeken( + van de midden ontgrendeling?) en die doorlussen naar de micro-schakelaar van de glasplaat. Dan bestaat de kans dat de ontgrendeling ervan lukt.
Zou de min vd accu wel loskoppelen; heb je geen kans op kortsluiting tot alles is verbonden.
Mij is het toen zo wel gelukt. Succes. Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #20544  door Coach
 
Pfff. Nou, ga eerst wel een poging wagen bij de kabelboom. Bedankt in ieder geval.
 #20552  door easy rider
 
Coach schreef:...maar hoe kom ik er met WD40 tussen? Het dak zit dicht en beweegt geen milimeter...
Om het voorste dakpaneel te bewegen zonder elektrische bediening kan je het paneeltje uit de hemelbekleding nemen zodat je bij de motor komt. Daar kan je dan een inbus sleutel in de motor steken en kan je de motor handmatig rond draaien. Achter gaat het exact het zelfde. Er zit ergens in de hemelbekleding achter een soort "knoop" en daar achter zit het motortje voor het achterste paneel. Ook deze kan je draaien met een inbus sleutel.
 #20553  door Theo
 
Ik heb wel eens een E34 gesloopt met zo'n dubbel schuifdak. In eerste instantie deed die niks, maar na veel drukken, schuiven, drukken, nog eens schuiven en nog eens 50 keer op de knop drukken floepte het dak ineens open en werkte daarna perfect. Daarna iedere dag een keer geprobeerd en hij bleef het echt prima doen, een wonderbaarlijk stukje techniek.

Ik heb het idee dat die dakmotortjes snel in een soort beveiliging schieten als het dak iets te lang niet gebruikt is of in de eerste twee millimeter te zwaar gaat. Ik zou gewoon eens iemand voorzichtig wat laten kloppen en duwen op de dakplaten als je op de knop drukt.
 #20560  door Coach
 
Dank je, Theo. Is een poging waard. Wordt vervolgd.