E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #20781  door digitalpunk
 
Hoi ik ben Jesper, 29 jaar, servicemonteur interne transportmiddelen, tevens eerste autotechnicus.
Wonend in Zoetermeer.

Hiervoor gereden:

Ford Ka 1.3i 16v handbak (2006)
Renault Safrane 2.0i 16v RTE handbak (1998)
Renault Safrane 3.0i 24v RXT automaat (1999)
Renault Safrane 2.5i 20v RXE automaat (1998)

De laatste Safrane was aan de roestduivel onderhevig. Had de reparatie kunnen laten uitvoeren, maar had dan ook een aantal onderhoudstechnische zaken moeten aanpakken en dat was het niet meer waard. Bij de handelaar waar ik 'm achter wilde laten stond een e34 automaat met verwaarloosde uiterlijke kenmerken, maar onder de motorkap en onder de auto heel netjes.
Ik kocht 'm met 255.000km in maart 2017 en heb sindsdien het één en ander gerepareerd/vervangen:

- carterpan
- harmonicabuis luchtinlaat
- luchtfilter
- bougies
- interieurfilter
- motorolie (3x sinds aanschaf)
- oliefilter (3x sinds aanschaf)
- remklauw RA (zat vast)
- stuurwiel (nu met leer bekleed)
- versnellingspook (nu met leer bekleed)
- ramen getint vanaf B-stijl
- koelvloeistof
- remvloeistof
- kentekenplaten (nu luxe)
- BMW badges motorkap en kofferklep
- grille bij niertjes
- scharnier+veer tankklep
- multiriem

Op het programma staan de volgende items:
- verversen bakolie
- verversen diff olie
- thermostaat (blijft open) (besteld)
- schijven+blokken rondom
- zomerset wielen (16")
- huidige 15" stalen velgen van winterbanden voorzien
- sleepring airbag/claxon stuurwiel
- witte richtingaanwijzerglazen voorzijde
- HID set (4300k) met DRL ombouw

Wat foto's voor de volledigheid: (genomen op de dag van aanschaf)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren (15-7-2017) de laatste foto gemaakt tijdens het vervangen van de remklauw en verversen remvloeistof:

Afbeelding

Eind deze maand de eerste echte lange rit. Met deze auto naar Zweden (1400km enkele reis).
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Laatst gewijzigd door digitalpunk op 16 jul 2017, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 #20786  door Bo652
 
Welkom hier!
Wel heel wat anders dan een Renault...... :shock: :lol:

Maar de BMW ziet er nog best netjes uit!
De 518 zal niet heel snel zijn met de automaat, maar het is wel een betrouwbare motor, 5 a 6 ton is geen uitzondering. 8-)
 #20788  door digitalpunk
 
Bo652 schreef: De 518 zal niet heel snel zijn met de automaat....
De 2.5 die ik hiervoor had, had 170pk. De 3.0 daarvoor had er 190. Kan me niet herinneren wanneer ik ze voor het laatst gebruikte.
Voordeel van de 4 cilinder in het motorruim van de e34 is het feit dat je alle ruimte hebt voor reparaties.
Ik kan het meeste zelf, voor het ingewikkelder spul heb ik nog genoeg connecties uit mijn tijd in de garagewereld en voor de rest heb ik me dus op het E34forum aangemeld.
 #20789  door Ruck
 
Welkom op het forum!

Nette e34 hoor, hij blinkt nog goed, mooi kleurtje ook ;) Oxford?
Ik zou het persoonlijk wel bij de oranje pinkers houden, heeft meer karakter, maar ieder zijn smaak natuurlijk :)

Veel lees en leer plezier!
 #20790  door ivo
 
Welkom hier op het forum! En veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 #20791  door digitalpunk
 
Ruck schreef:Nette e34 hoor, hij blinkt nog goed, mooi kleurtje ook ;) Oxford?
Inderdaad Oxford. Al mijn vorige auto waren donkergroen, dus deze past mooi in het rijtje.
De lak is inderdaad nog opvallend goed, al zitten er voornamelijk rondom de portieren veel kleine krasjes.
De vorige eigenaar had 'm in een kleine carport staan waar regelmatig mensen met en zonder fietsen langs de auto gingen.
Op het paneel rechtsachter zit een schade bestaande uit 2 delen, deze laat ik ter zijner tijd repareren als blijkt dat de auto een 'keeper' is.
 #20795  door Coach
 
Nice! Bekend beeld, dat gesleutel op straat. En weer een 518 op het forum. Je kunt er aardig mee vooruit. De mijne heeft 396.000 km gelopen en doet het nog prima. Onderdelen zijn makkelijk te vinden en nieuwe aftermarket spullen zijn goed betaalbaar. Veel plezier ermee!
 #20801  door easy rider
 
Welkom Jesper,

Veel plezier op het forum.
 #20803  door Machiel
 
Welkom! Valt zo op het eerste oog best mee met die verwaarloosde uiterlijke kenmerken? Vind hem er mooi bij staan. Veel plezier er mee!