Hoi ik ben Jesper, 29 jaar, servicemonteur interne transportmiddelen, tevens eerste autotechnicus.
Wonend in Zoetermeer.
Hiervoor gereden:
Ford Ka 1.3i 16v handbak (2006)
Renault Safrane 2.0i 16v RTE handbak (1998)
Renault Safrane 3.0i 24v RXT automaat (1999)
Renault Safrane 2.5i 20v RXE automaat (1998)
De laatste Safrane was aan de roestduivel onderhevig. Had de reparatie kunnen laten uitvoeren, maar had dan ook een aantal onderhoudstechnische zaken moeten aanpakken en dat was het niet meer waard. Bij de handelaar waar ik 'm achter wilde laten stond een e34 automaat met verwaarloosde uiterlijke kenmerken, maar onder de motorkap en onder de auto heel netjes.
Ik kocht 'm met 255.000km in maart 2017 en heb sindsdien het één en ander gerepareerd/vervangen:
- carterpan
- harmonicabuis luchtinlaat
- luchtfilter
- bougies
- interieurfilter
- motorolie (3x sinds aanschaf)
- oliefilter (3x sinds aanschaf)
- remklauw RA (zat vast)
- stuurwiel (nu met leer bekleed)
- versnellingspook (nu met leer bekleed)
- ramen getint vanaf B-stijl
- koelvloeistof
- remvloeistof
- kentekenplaten (nu luxe)
- BMW badges motorkap en kofferklep
- grille bij niertjes
- scharnier+veer tankklep
- multiriem
Op het programma staan de volgende items:
- verversen bakolie
- verversen diff olie
- thermostaat (blijft open) (besteld)
- schijven+blokken rondom
- zomerset wielen (16")
- huidige 15" stalen velgen van winterbanden voorzien
- sleepring airbag/claxon stuurwiel
- witte richtingaanwijzerglazen voorzijde
- HID set (4300k) met DRL ombouw
Wat foto's voor de volledigheid: (genomen op de dag van aanschaf)
Gisteren (15-7-2017) de laatste foto gemaakt tijdens het vervangen van de remklauw en verversen remvloeistof:
Eind deze maand de eerste echte lange rit. Met deze auto naar Zweden (1400km enkele reis).
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Wonend in Zoetermeer.
Hiervoor gereden:
Ford Ka 1.3i 16v handbak (2006)
Renault Safrane 2.0i 16v RTE handbak (1998)
Renault Safrane 3.0i 24v RXT automaat (1999)
Renault Safrane 2.5i 20v RXE automaat (1998)
De laatste Safrane was aan de roestduivel onderhevig. Had de reparatie kunnen laten uitvoeren, maar had dan ook een aantal onderhoudstechnische zaken moeten aanpakken en dat was het niet meer waard. Bij de handelaar waar ik 'm achter wilde laten stond een e34 automaat met verwaarloosde uiterlijke kenmerken, maar onder de motorkap en onder de auto heel netjes.
Ik kocht 'm met 255.000km in maart 2017 en heb sindsdien het één en ander gerepareerd/vervangen:
- carterpan
- harmonicabuis luchtinlaat
- luchtfilter
- bougies
- interieurfilter
- motorolie (3x sinds aanschaf)
- oliefilter (3x sinds aanschaf)
- remklauw RA (zat vast)
- stuurwiel (nu met leer bekleed)
- versnellingspook (nu met leer bekleed)
- ramen getint vanaf B-stijl
- koelvloeistof
- remvloeistof
- kentekenplaten (nu luxe)
- BMW badges motorkap en kofferklep
- grille bij niertjes
- scharnier+veer tankklep
- multiriem
Op het programma staan de volgende items:
- verversen bakolie
- verversen diff olie
- thermostaat (blijft open) (besteld)
- schijven+blokken rondom
- zomerset wielen (16")
- huidige 15" stalen velgen van winterbanden voorzien
- sleepring airbag/claxon stuurwiel
- witte richtingaanwijzerglazen voorzijde
- HID set (4300k) met DRL ombouw
Wat foto's voor de volledigheid: (genomen op de dag van aanschaf)
Gisteren (15-7-2017) de laatste foto gemaakt tijdens het vervangen van de remklauw en verversen remvloeistof:
Eind deze maand de eerste echte lange rit. Met deze auto naar Zweden (1400km enkele reis).
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Laatst gewijzigd door digitalpunk op 16 jul 2017, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.