E34Forum.nl

 #20946  door Theo
 
Ruck schreef:
Ze hebben wel gezien dat het systeem leeg was, dus er zit waarschijnlijk toch een lek in..

Kan ik dit zelf controleren/nagaan of het systeem lekt en waar?
Dan is het lek boven in ieder geval, maar waar?

Laat sowieso alle illusies maar varen om dat lek zelf op te gaan zoeken, daar heb je de aircomachine voor nodig om de boel op druk te zetten.

En iedere aircoboer zou dat moeten kunnen. En dat doen ze zoals gezegd met een nieuwe vulling met fluoriserende contrastvloeistof of op de 'old scool' manier met het op druk zetten van het systeem met stikstof en dan met een plantenspuit met zeepsop alles nalopen.

Condensors zijn vaak de boosdoener, die dingen gaan net als een radiateur op een gegeven moment gewoon lekken door ouderdom of een venijnig opspattend steentje. Maar het kan ook ergens anders zitten. Bij mijn systeem was het electro-gevalletje wat boven de droogpot zit lek, dat kwam met wat zeepsop vrij snel boven water.

Maar je systeem moet dus echt eerst op druk voor je kan gaan zoeken naar het lek (net als bij een fietsband 8-) )
 #20950  door Ruck
 
Theo schreef: Laat sowieso alle illusies maar varen om dat lek zelf op te gaan zoeken, daar heb je de aircomachine voor nodig om de boel op druk te zetten.
TOP! Dat antwoord zocht ik. :) Het word gewoon 2 weken wachten en dan weten we meer, in ieder geval bedankt voor de info :D