E34Forum.nl

 #21054  door danny-ex-touringE34
 
Hallo allemaal,
De laatste tijd slaat de motor niet zo vlot aan alstie warm is en een uurtje-2 uurtjes, heeft stilgestaan, dan moet ik even doorstarten en zeker een 2e, soms 3e keer starten. Starttijd dan zo'n 5 sec. Koud geen probleem, slaat aan als vanouds= 1-2 sec. Starten is altijd op benzine; draait verder op lpg met een lpi- installatie.
Krijg zelf het idee dat de benzine terug is gelopen. De motor draait verder goed= stabiel stationair, geen hoger verbruik, trekt normaal in de versnellingen. Hierdoor krijg ik niet het idee dat het een, of meer, injector/en zou kunnen zijn.
Heb voor de zekerheid al 2 tanken benzine verreden met een injectorclean erin. Nog geen verbetering gemerkt.

Iemand een idee in welke richting ik het probleempje moet zoeken? Groeten, Danny
 #21055  door Theo
 
Dit zijn de moeilijkste vragen die er zijn, het gaat over een auto die op gas rijdt.

Ik betwijfel dan ook of het wel BMW gerelateerd is, een M50 heeft in de regel nooit dit soort startproblemen. Het zal me niks verbazen als er iets met de LPi installatie niet in orde is.
 #21056  door epmans
 
ik kan me nog zoiets herinneren bij de M50 van Vince, met dat verschil dat hij ik meen langer dan 5 seconden moest doorstarten. Hij had dus ook een hekel aan de warme herstart.
Dat was toch juist een lekkende injector meen ik?
 #21058  door ivo
 
Vaak zijn dat symptomen van injectoren die lekken inderdaad. De injector druppelt nog na waardoor die moeilijker start, nadat je de motor uitzet druppelt er brandstof in/bij de zuiger en verzuipt de motor zeg maar.
 #21059  door Vincent
 
Klopt, ik had dezelfde symptonen. De startmotor moest zo'n 7 seconden blijven draaien voordat de motor aansloeg. Was bij warme motor. Direct starten na afzetten contact en koude motor (bijvoorbeeld nachtje stilstaan) was geen probleem. Probleem openbaarde zich bij, ik meen, kwartiertje stilstand tot een uur of vier/vijf.

Oorzaak was één of meerdere lekkende injectoren. Had de complete rail vervangen voor een andere en probleem is sindsdien opgelost.
 #21060  door danny-ex-touringE34
 
Bedankt voor jullie reacties; lijkt er toch op dat het 1 of meerdere injectoren zijn. Is het zinnig om de bestaande injectoren eerst te laten testen of is dat weggegooid geld, omdat een injector niet te repareren is? Groeten, Danny
 #21061  door Philippe6
 
Rij zelf ook op LPG (LPI) en heb dit ook voor gehad.
Eerst moeilijk warm starten, wanneer de wagen een 10min of langer stil stond.

Uiteindelijk is een injector helemaal gefaald en bleef deze continu open staan.
Had toen niets met de LPG-installatie te maken.

Als je ze laat testen, weet je welke slecht is en vervangen moet worden.
Best vervang je ze alle 6 denk ik (heb ik toen toch gedaan).

Maar de goede kan je dan doorverkopen voor 4-cilinders bv.
 #21065  door danny-ex-touringE34
 
Heb een complete injectorrail met injectoren op het oog. Ligt al wel een tijdje 'droog'. Is het dan belangrijk ze eerst te laten reinigen, misschien utra-sone, of zet ik het spul erop en ervaar het resultaat?
Hoe zijn jullie, Vincent en Philippe, met de uitwisseling om gegaan? Groeten, Danny
 #21074  door Bart Jansema
 
Ik zou ze er gewoon opdrukken zoveel werk is het niet en als die goed loopt is het klaar toch ;) Vooral omdat je ook niet constant op benzine rijdt
 #21113  door Vincent
 
dannytouringE34 schreef:...Hoe zijn jullie, Vincent en Philippe, met de uitwisseling om gegaan? Groeten, Danny
Ik heb de complete rail verwisseld. Let wel, toen ik de slangen los had stroomde er een aardig deel benzine eruit en kon ik daarna zo'n twee uur onder de douche. Oude rail demonteren en nieuwe rail er weer op.
Aansluiten en starten maar. De eerste keer starten zal enigszins lang duren. Immers, er was wat benzine uit de leidingen gekomen en de pomp moest opnieuw benzine door de leidingen pompen. Daarna sloeg de motor aan en even laten lopen voor de zekerheid. Eerst liep mijn E34 iets rommelig, maar herpakte zich snel.