E34Forum.nl

 #21115  door Theo
 
Een andere richting zou kunnen zijn dat je temperatuursensor slecht wordt. Dan denkt je computer dat je motor koud is en gooit er een extra sloot benzine in waardoor hij een soort verzuipt.

Makkelijker te vervangen dan je injectoren (als je erbij kan...)
 #21120  door Philippe6
 
Ik heb mijn injectoren getest op volgende manier, zie filmpje;



Normaal moet het brandstofcircuit onder druk blijven staan, wat duidelijk niet het geval was.


Ik heb er toen voor gekozen om ineens 6 nieuwe! injectoren te monteren om er zeker van te zijn dat deze in orde waren.
En was ook nogal dringend op dat moment aangezien het mijn daily was en nog altijd is.
 #21121  door Philippe6
 
En het bewijs dat 1 injector stuk was.
Ik wist op voorhand eigenlijk al dat er één kapot was en ook welke, door de bougies te demonteren nadat de motor had gedraaid, deze stond nat.

 #21623  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen.
Voortgang: eindelijk ermee bezig. Weer was perfect vandaag en met hulp van mijn vriend dus op de oprit ermee bezig.
Bij een eerdere test had ik al ontdekt dat na 3 uur stilstand, kort gestart, de motor niet aansloeg: bougies eruit: de 4e was minder droog dan de 3e en de anderen.
Vandaag de injectorrail gedemonteerd en de 4e was nattig. Ook de 5e en 6e was ook niet echt oké, 1, 2 en 3 leken goed.
tn_inspuitrail 002.JPG
tn_inspuitrail 001.JPG
Intussen een eerder aangeschafte rail laten controleren/reviseren en die gemonteerd. Starten werd: eerst 10 sec op contact en dan starten; even doorstarten, maar hij sloeg aan en draaide gelijk stabiel rond. Even laten draaien en uitgezet. Kwartier gewacht en toen opnieuw gestart: sloeg direct aan. Daarna zo'n 40 km gaan proefrijden; liep soepel.

Wilde hij voorheen nog wel eens een regelmatig hikje hebben tijdens het rijden, merkbaar vooral op de cruise control, nu helemaal niks daarvan. Maar dat is misschien nu een te voorbarige conclusie; daar is een langere periode van rijden daarvoor nodig.

Het vorige probleem: na 3 - 4 uur stilstand flink te moeten doorstarten, heb ik vandaag nog niet echt kunnen testen. Vandaag sloeg hij na een 3-4 uur stilstand wel direct aan.
Maar ook hier geldt dat er een langere periode nodig is om te zien of de reparatie resultaat brengt.
Hebben vandaag lekker met z'n tweeën gesleuteld en ik heb er een goed gevoel over. Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21626  door Ruck
 
Mooi dat, vooralsnog, het probleem verholpen is. De toekomst zal het uitwijzen!