E34Forum.nl

 #21160  door Coach
 
Bij mijn 525i is destijds - kort samengevat - een (groene) draad doorgeknipt in de motorkabelboom om de auto aan het lopen te krijgen. Nu kreeg ik het volgende verhaal te horen.
Mijn buurvrouw had een E36 320i coupe automaat. Van het ene op het andere moment startte hij niet meer. Uitlezen leverde wat vage problemen op en bij de verwijdering van de DME bleek deze vochtig geworden te zijn (bekend E36 probleem). Nu bleek het een redelijk zeldzame en kort geleverde DME van Siemens te zijn en die was niet te vinden in Nederland. De eigenaar heeft er uiteindelijk een gevonden in Moldavië, geplaatst en helaas. De Moldavische leverancier had doorgegeven dat ze contact op konden nemen bij problemen en gedaan. "De groene draad loskoppelen of doorknippen", was het advies uit Moldavië en inderdaad: de auto start weer! Loopt nog niet echt goed en regelmatig, maar blijkbaar is dus de EWS nu uit. Is dit nu echt zo simpel of is er wat anders aan de hand?
 #21168  door Speedy
 
Dit werkt geloof ik alleen bij de eerste ews verzie. Ik meen dat bij de volgende versies je het er uit moet coderen. En wat is onregelmatig lopen? misfires? mogelijk even uitlezen en dan naar draaistabiliteit kijken. Dit getal moet rond de nul liggen op alle cilinders? staan de bougies niet in de olie?