De auto schudt sowieso hevig maar dat zal aan andere zaken liggen. Hij doet het dus ook bij stilstand maar de automaat gaat niet in noodloop. Dat betekent:
- De olietemperatuur blijft onder de max.
- De vloeistofdruk blijft boven de minimumgrens
Het zou EIGENLIJK niet mogelijk moeten zijn dat er te weinig olie in zit. Aanzuigen lucht = druk valt ergens weg = auto uit de versnelling / toerentalsensoren meten te groot verschil = noodloop
Omdat je stilstaat draait je uitgaande as ook niet. De rem staat er op. De hele bak inwendig draait dus NIET. Alleen koppelomvormer en pomp draaien. Dit klinkt niet als een kapotte pomp. Als de pomp kapot is hoor je een soort gerammel. Het lijkt op een twin screw extruder die metaal aan het verschroten is.
Ik denk dat het de koppelomvormer is. Lagering stuk of schade aan vertanding/spline. Hiermee moet je niet rijden. Als de omvormer niet genoeg toeren door kan geven, draait de pomp ook niet voldoende om de koeling op peil te houden. Ook heb je de kans dat je de ingaande as verneukt doordat er een kapotte omvormer overheen zaagt.
De omvormer voor de 5HP30 is zeldzaam. Revisie van een omvormer is 250 - 350 euro maar de hele bak moet er uit. Het beste koop je een omvormer van een demontage auto en laat je die reviseren. Bak er onderuit, omvormer op de bak, bak met omvormer erop en wegwezen.
Convertercode is R13 / 24401421429. Je kunt even rondbellen met ganzeboom en autrans. Wellicht hebben ze een ruilexemplaar klaarliggen.
- De olietemperatuur blijft onder de max.
- De vloeistofdruk blijft boven de minimumgrens
Het zou EIGENLIJK niet mogelijk moeten zijn dat er te weinig olie in zit. Aanzuigen lucht = druk valt ergens weg = auto uit de versnelling / toerentalsensoren meten te groot verschil = noodloop
Omdat je stilstaat draait je uitgaande as ook niet. De rem staat er op. De hele bak inwendig draait dus NIET. Alleen koppelomvormer en pomp draaien. Dit klinkt niet als een kapotte pomp. Als de pomp kapot is hoor je een soort gerammel. Het lijkt op een twin screw extruder die metaal aan het verschroten is.
Ik denk dat het de koppelomvormer is. Lagering stuk of schade aan vertanding/spline. Hiermee moet je niet rijden. Als de omvormer niet genoeg toeren door kan geven, draait de pomp ook niet voldoende om de koeling op peil te houden. Ook heb je de kans dat je de ingaande as verneukt doordat er een kapotte omvormer overheen zaagt.
De omvormer voor de 5HP30 is zeldzaam. Revisie van een omvormer is 250 - 350 euro maar de hele bak moet er uit. Het beste koop je een omvormer van een demontage auto en laat je die reviseren. Bak er onderuit, omvormer op de bak, bak met omvormer erop en wegwezen.
Convertercode is R13 / 24401421429. Je kunt even rondbellen met ganzeboom en autrans. Wellicht hebben ze een ruilexemplaar klaarliggen.