E34Forum.nl

 #21829  door E9Batmobile
 
Hallo,

Heeft iemand een schema of pin-bezetting van een motronic uit een E34 M5 S38B36 (bouwjaar 1989). En dan gaat het mij om de lambda aansluiting. Ik wil deze met een eigen signaal aansturen. De motor zit met de motronic in een E9 gebouwd en draait koud goed. Warm en vollast goed, maar warm en je rijdt op deellast, draait hij onrustig, een beetje zagen.

Mocht iemand iets hebben of een briljant idee wat het zou kunnen zijn. Graag

Alvast bedankt
 #21835  door Gert
 
Hier staan schema's:
http://www.e34forum.nl/forum/viewtopic.php?f=43&t=11" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij jaar 1990 staat de M5 tussen. Maar ik denk niet dat de lamda kleuren per soort zullen verschillen.

De M5 is erg gevoelig voor het fenomeen wat jij beschrijft. Ik ken dat. Het is zaak om alles op orde te hebben. Dat betekent verse bougies, kabels, temperatuur sensoren, gasklepsensor, klepspeling, injectoren, luchtmeter, geen valse lucht, stationairklep gangbaar, deze klep zit op een rail met zes eenwegklepjes die kunnen ook lekken, mechanische afstelling gaskleppen, etc. Best een geklungel allemaal en erg tijdrovend.
 #21932  door E9Batmobile
 
Hoi Gert,

Beetje late reactie van mij, maar bedankt voor de schema's. Hier kan ik idd mee uit de voeten. Ook zal ik de onderdelen die je noemt controleren. Ik hoop dat ik het vind want het is irritant cruise.

Groet, Andre