E34Forum.nl

 #1370  door Frank87
 
Heren, het volgende heb ik gedaan:

- Bij de speaker de module geplaatst in de blauwe stekker. Deze lag al klaar in de auto. Ik heb dus een voorbereide auto.
- Aan het stuur het hendeltje geplaatst en de stekker hiervan in de juiste socket onder het dashboard geklikt.
- De cruise control motor op de beugel geplaatst en de stekker hier op aangesloten
- De bowdenkabel correct aan de gaskabel gemonteerd en afgesteld
- Zekering #1 gecontroleerd en deze is niet doorgefikt.

De cruise control werkt echter niet

Nu is mijn vraag of bij een voorbereide auto het bovenstaande lijstje alles dekt.. Als dat zo is, is er een onderdeel kapot en ga ik de CC van mijn 520i stap voor stap over bouwen om uit te vogelen wat kapot is.

Aanvullend vraag ik me dan af wat de makkelijkste wijze is om bij een V8 bij de stelmotor te komen. Is het verwijderen van een koplamp het beste? Ik heb nu de radiateur moeten liften maar dat doe ik niet nog eens.

Bij voorbaat dank.
 #1377  door Cees
 
schakelaar koppeling door lussen of de schakelaar kopen en aansluiten
er ff van uit gaan dat je geen automaat hebt
 #1392  door Cees
 
oke dat is het dan dus niet
kijk is naar het inwendige van de stelmotor
daar wil de bevestiging van de lip waar de bowdenkabel in komt nog wel eens los zitten
dit is een rubber achtig iets wat aan de as vast zit

Afbeelding
 #1394  door Frank87
 
Ik denk het complete systeem van mijn M50 over te gaan zetten. Dan werkt het iig. Ik kom er dan ook achter welk onderdeel niet werkt. Als het de motor is, kan ik deze idd uit elkaar halen. Bij een 6 pitter cruise control inbouwen is een makkie.
 #1400  door Theo
 
Cees schreef:schakelaar koppeling door lussen of de schakelaar kopen en aansluiten
er ff van uit gaan dat je geen automaat hebt
Bovenstaande regel is 100% zeker de oplossing van je probleem en JUIST bij een automaat

Zonder het doorlussen van de koppelingsstekker werkt de cc niet. Je moet op zoek naar een witte haakse tweepolige contrastekker ter hoogte van je koppelingspedaal, doorlussen en het werkt. 1000%
Laatst gewijzigd door Theo op 26 aug 2014, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 #1405  door Frank87
 
Als ik het juist heb hangen er nu dus twee losse stekkertjes daaro.

De auto is dus wel voorbereid maar niet geleverd met CC. Dat zou dus betekenen dat die twee stekkertjes ergens los onder het stuur liggen.
 #1410  door Cees
 
oeps schrijf foutje
had het nie eens door maar bedoelde dus een in plaats van geen
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
snapte al niks van je antwoord
sorry
 #1420  door Theo
 
Frank87 schreef:Als ik het juist heb hangen er nu dus twee losse stekkertjes daaro.

De auto is dus wel voorbereid maar niet geleverd met CC. Dat zou dus betekenen dat die twee stekkertjes ergens los onder het stuur liggen.
Er hangt ergens een witte tweepolige stekker, vrij makkelijk te vinden in de praktijk. Die stekker klik je normaal gesproken op je koppelingsschakelaar van de CC bij een handbak. Zoekt en gij zult vinden, één witte stekker, tweepolig.