E34Forum.nl

 #22192  door Coach
 
Forumleden, sinds kort lekt mijn TDS veel diesel als de motor draait. De 4e verstuiver is al vervangen door een andere gebruikte, omdat het lek daarvandaan leek te komen. Blijkbaar is er toch meer aan de hand, want hij lekt nu weer of nog steeds. Hier in mijn directe omgeving zijn de meeste monteurs huiverig om aan zo'n oude, complexe diesel te gaan sleutelen, dus ik ben op zoek naar iemand die naar mijn auto wil kijken en wil/kan repareren.
 #22193  door Coach
 
Never mind. Heb 'm al naar mijn vertrouwde monteur gebracht die het wil gaan proberen. Hij monteert ook gelijk de revisieset van de injectie-pomp. Zijn vraag was alleen of er nog speciaal gereedschap nodig is. Weet iemand dat?
 #22220  door easy rider
 
Coach schreef:...Zijn vraag was alleen of er nog speciaal gereedschap nodig is. Weet iemand dat?
Ik ken de beste man niet maar als hij die vraag stelt dan kan hij er beter vanaf blijven. Ik ga je dinsdag avond even bellen.
 #22221  door Coach
 
Dat is prima, Eric. Maar het is een monteur die zich eerst in zaken verdiept voordat ie maar iets losdraait. Hij zal het ondertussen ongetwijfeld uitgezocht hebben. Spreek je dinsdag!
 #22246  door Speedy
 
Als de beste man het niet zeker weet. Geef ik het advies er niet aan te beginnen. De afstelling van de pomp luistert heel nauw. een 1000ste mm verschuiving en je bent van tijd af. Komt het van je dieselpomp af? Dan kunnen er twee pakkingen verdacht zijn.
 #22251  door Coach
 
Dat is een goed advies, maar het moet toch gemaakt worden. En voorlopig kan ik niemand vinden die er aan wil beginnen. Hij is in ieder geval iemand die ik vertrouw en geen dingen doet zonder zich grondig voor te bereiden. En gaat het mis, dan laat ie me ook niet in de kou staan. De revisie set van de dieselpomp heb ik al een tijdje in huis; die wordt ook gelijk gemonteerd.